tisdag 15 januari 2019

#224

Så här ser min, Annzo's, första skiss för 2019 ut. Nu har vi kommit in i mitten på januari och jag hoppas att Ni kommit in i era vanliga rutiner och kanske har lite tid över för att tolka min skiss. Kanske har ni hunnit framkalla några av årets julfoton?

Min skiss


Min tolkning

Jag längtar efter sommar och sol så jag valde att använda ett riktigt somrigt foto från vår Bali resa förra sommaren. På bakgrunden har jag stänkt med distresser i lite olika färger. Papper och dekorationer kommer ifrån lite olika leverantörer.

Teamets tolkningar

Jenny
Även denna vecka gjorde jag ett födelsedagskort av veckans skiss. Lager på lager brukar jag tycka om, men denna gången fick jag skala bort lite som inte fick plats. Papper från 49Market, och en blomma fick symbolisera cirkeln i högra hörnet. 

Mahlin78
En ovanligt färgglad layout från mig idag, där jag valt att vrida min tolkning av skissen :-) Jag ville pigga upp fotot med lite färg, i ett försök att skynda på ljuset så det kommer tillbaka ännu mer. Just detta foto är taget för 1 år sedan en morgon vid 7.20 när jag gick till jobbet och jag insåg att det inte var bäcksvart längre. Så hopp finns!

Carina
En enkel och snygg skiss. Mycket användbar! Jag har gjort en tolkning på vitt CS med tre mönstrade papper och foton från en morgonpromenad i början på vintern. Det var underbar sol som jag var tvungen att föreviga. Tyvärr var det ett snöigt molnigt väder när jag fotade min layout så mitt vita CS ser lite blått ut. Men vi går mot ljusare tider så det kan bara bli bättre.


Ciza

Blev förälskad i denna skiss och visste direkt att jag ville ha ett samlingskort för julen 2018. Dels granen vi "ärvt" efter mina föräldrar inkl dekorationer men även troligtvis sista julen med alla våra tre pälsklingar. Mönsterpapper från BoBunny och Inkido. Chalkade kanter och ritade ramar. En hel del mer halvpärlor än normalt (för mig) där de även fick lyfta de hängande ornamenten på mönsterpappret. Titeln blev Home for christmas, eftersom vi firade hemma i lugn och ro med katterna.
Inte förrän jag skulle fota LO'n såg jag att jag klistrat centerpartiet snett. :D Ett roligt minne i sig.


Anna
Jag är sjukt inspirerad av TN-scrapping just nu, så jag bestämde mig helt enkelt att dedikera ett av mina TN-häften till scrapbookingsidor. Jag såg en rolig seriestrip av Sarah Andersen om hur man snålar på annat men slösar på pysselsaker, och tänkte att den skulle passa perfekt för att dokumentera vad jag tänker om min ekonomi just nu. (När jag googlade insåg jag att den här versionen är editerad, den handlar egentligen om böcker och originalet hittar ni här: https://tapas.io/episode/277406 - kolla gärna in Sarah, hon är rolig och duktig!). Jag använde en av mina favorikfärgkombinationer, svart-vitt-teal-craft, och blev väldigt nöjd med resultatet. Ni kommer säkert att se många fler sidor i det här häftet under det kommande året!


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: