tisdag 26 juni 2018

#204

Junis sista skiss är här och den har jag, Carina ritat. Jag har gjort en avskalad skiss som lämnar mycket "white space", men kom ihåg att detta bara är inspiration. Vi vill såklart att man ser skissen i din tolkning men vad man inspireras av är väldigt individuellt och du kanske vill ha mycket mera dekorationer på din LO än jag ritat. Som ni ser i teamets underbara tolkningar så finns det inga rätt eller fel varken vad det gäller placering eller dekorationer. Du behöver inte ens ha ett hjärta. Du kanske tycker det blir bättre med en cirkel och det är lika rätt det. Lycka till med ditt skapande!



Min tolkning

Jag har min vana trogen tolkat skissen rakt av. En väldigt snabbscrapad layout. Hjärtat och texten är skärfiler från Paper Issues. Jag har tagit en blå bakgrund för att det vita och fotot ska synas bra. Dekorerat med hjärta och tråd från gömmorna.

Teamets tolkningar

Annzo

Jag kämpar på med mina små layouter till mitt PL-album. Fördelen är att det inte behövs så mycket dekorationer. Den här gången fick det räcka med några fjärilar. Hjärtat skar jag först ut i ett vanligt A4 papper för att se om det skulle passa. Ett litet tips så ni inte förstör era fina papper. 

Ciza

Jag ville göra en LO och mammas begravning passade bra till hjärtat på skissen. Så jag har ritat ett hjärta på ett A4-papper, klippt ut och sedan använt både hjärtat och det överblivna för att använda stencil samt skugga hjärtat. Det gröna ska representera ramen i mammas fina kisthjärta. Och runt bilderna valde jag en marinblå ram då hon älskade den färgen och vi hade alla något blått på oss på begravningen. Om man tittar lite noggrannare ser man att fotona buktar på höger sida. Under finns ett kuvert med minnestalet jag skrivit och höll. 

Anna K W

Jag har gjort ett kort i gult till en nyfödd liten tös. Hjärtat på skissen har jag behållit, i form av ett hjärtformat tårtpapper. De andra hjärtana har fått bli ballonger på mitt kort. Som fokus har jag stämplat Bä bä vita lamm på ett gult papper och stansat ut. Eftersom det är så många mönster på mina papper så har jag valt att vara sparsam med dekorationerna.

Mahlin78

Den här skissen blev av någon anledning en rejäl utmaning för mig. Men efter 1 veckas funderingar landade jag i att jobba med några olika gröna nyanser av Distress Ink och en fyrkantig mask. Hjärtformen kom till genom att jag tejpade över delar av masken med Washitejp när jag jobbade med den på min cardstock. De övre hjärtanen tolkade jag istället som cirklar i olika storlekar och utföranden.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 2/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: