tisdag 19 juni 2018

#203

Välkommen till en ny tisdag! Idag är det jag, Anna, som är skissare och som vill inspirera med min skiss. Jag hade tänkt att jag skulle göra en LO av min skiss, men när jag väl satte mig och skulle tolka den, blev det ett färgglatt kort istället. Nu är jag nyfiken på hur du inspireras och vad du väljer att framhäva i min skiss.



Min tolkning

Min tolkning blev ett kort i många lager från matchande kollektioner från Simple Stories. Jag har klippt ut detaljer från mönsterpapper - både blomkrukan och den svängda vimpeln under böckerna är egentligen en del av något annat. Till pappren har jag använt matchande stickers och chipboards. Supersmidigt med färdigmatchat! 

Teamets tolkningar 

Annzo

Den här skissen gillade jag! Jag har valt att göra en Lo men jag tycker att den passar lika bra till ett kort. Som omväxling har jag faktiskt använt en färgad bakgrund utan varken stämplar eller stänk av färg. Blev bra ändå tycker jag. 

Ciza

Direkt när jag såg skissen, ville jag göra en LO om mors dag då det var en extra speciell dag detta år. Det är min första mors dag utan min mamma, som dog exakt en månad tidigare. Så på mors dag skrev jag ett brev till henne, som finns här på LO'n. För fotot sitter på två mönsterpapper, som sitter på ett kuvert som man viker uppåt. Där ser man då brevet till mamma.
Jag ville ha med blått i LO'n då mamma älskade blått. Fotot, som är från när jag är 3 år, valde jag att skriva ut i svartvitt så att fotot får ett annat liv. Dessutom får farmors medaljongtapet på fotot sällskap av mönsterpapperna. :)


Carina

Ännu en mycket trevlig skiss i från Anna. Jag tycker att jag har tolkat den ganska rakt av. Min LO är i storleken 8" x 8". Så fotot är inte så stort som det ser ut. Vitt CS med mist och akrylfärg som jag duttade dit med hjälp av en "prickig" stencil. Det hör inte till vanligheten att jag kladdar med färger på det viset, men jag tror att jag har blivit lite inspirerad av våran Annzo :) Den enda dekorationen jag har använt är egentligen sytråden om man inte räknar två häftklamrar. En skiss jag säkert kommer tolka fler gånger.

Mahlin78

En perfekt skiss att antingen tolka väldigt clean, eller smacka på en massa. Just den här gången valde jag att hålla allt väldigt, väldigt enkelt. Men orkidén fotad på Öland för ett par veckor sedan passade så bra att låta stå i centrum själv.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: