tisdag 20 mars 2018

#190

Hej alla härliga scrappare!
Jag hoppas det håller på att töa för fullt så vi kan få njuta av de vackra vårblommorna runt om i vårt vackra land. Hos oss ligger snön fortfarande vit på backen, men förhoppningsvis är den snart ett minne blott.

Eftersom det är tisdag har vi såklart en ny skiss till er och jag ser väldigt mycket fram emot att se många tolkningar från er. :)



Min tolkning

Eftersom påsken närmar sig med stormsteg och det är vår i luften idag när jag skapat kortet passade ett påskkort ypperligt. Mönsterpapperna är från Maja Design med vårtema. Kortbas och ramar är kraftpapper. Stämplarna är från Pysseldags och är stämplade med VersaFine.
Jag har medvetet skapat så direkt från skissen som möjligt. Dock har jag inte mätt storleken på mina rektanglar för då skulle de varit mindre enligt skissen. :) Men jag gillar samtidigt när det går ihop lite också. :)


Teamets tolkningar

Mahlin78

Idag har jag varit riktigt busig i min tolkning och bara följt antalet rutor. I övrigt har jag frångått Ciza's instruktioner. Men ju längre jag satt och funderade kring hur min tolkning skulle kunna vara, desto mer övertygad blev jag att just dessa foton skulle vara med och att jag behövde frångå grundtanken. Och jag blev himla nöjd med min tolkning.

Annzo

När jag såg den här skissen tänkte jag direkt att den skulle passa till projektlifekort.
Rotade fram några kort som passade till mina fotografier. En liten ram och några
små andra dekorationer. Jag blev faktiskt riktigt nöjd fast det var så enkelt. 

Carina
En utmanade skiss som jag funderade på ett tag. Med lite mera tid ska jag ge mig på den igen men den här gången blev det en riktigt snabbscrapad LO. Mist i svart och rosa, svart och rosa tråd och sen limmade jag dit mina fyra rutor. Två foton, en rubrik och en journaling. Dekorerade endast med ett hjärta och en "knapp". Klart!

Anna K W

Oj! Vilken utmaning den här skissen var för mig! Jag funderade, tittade och funderade lite till. Sedan gick det upp för mig att jag kunde sätta rutorna på ett annat sätt och plötsligt lossnade det. Jag har gjort ett kort till en vän som behöver lite uppmuntran nu när våren tar lite tid på sig att komma. Jag har valt att göra fyra rutor i olika storlek där mönstret på de olika mönsterpappren får ersätta text och motiv. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 26/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: