tisdag 13 mars 2018

#189

Tisdag igen och den här gången får ni tolka en skiss av mig, Carina. Jag tror att den funkar lika bra till både LO och kort. Det ska bli kul att se vad du hittar på med den.



Min tolkning

För mig blev det en Lo och jag har tolkat skissen rakt av även om jag valde att dra allting lite mera åt höger istället för att ha cirkeln centrerad. Mina foton är också stående i stället för liggande. Jag började med att kladda svart och blå mist på vitt CS. Gjorde en cirkel av mönsterpapper samt två mönstrade vimplar. Mönster papper från MME. Den här gången har jag också färgat kanterna på alla papper svart. Jag tycker att det ger en fin effekt. Foton på Leo ca 1,3 år när vi var till fotografen allra första gången. Kan tipsa om en app som heter Photomyne. Den är jättebra att använda när man vill fota av gamla foton. Är fotot dessutom i lite dåligt skick restaurerar appen bilden :)

Teamets tolkningar 


Mahlin78

En skiss helt i min smak! Jag valde att dubblera cirklarna och jobba med samma foto dubbelt upp och lite omlott med sig självt. Papperna kommer från gömmorna och har några år på nacken, men det är ett av årets projekt att försöka jobba med det material som finns hemma och hålla mig från köpknappen i alla inspirerande webbshoppar ;-)

Annzo

Det blev en LO i ett mindre format till mitt PL album den här veckan också. Jag började med att färga in kanterna med orange distress tycker att det passar  bra till mina bilder på solnedgången. Pappren kommer ifrån ett litet block glöm inte att dom pappren även går att använda till layouter. 

Ciza

Jag kände direkt när jag såg skissen att jag ville göra ett "roligt" kort och jag älskar dessa lamor från MFT Stamps. Dessa är färglagda med Copics. De pastelliga papperna är från ett paperpad på 6" som heter Watercolor wishes och är från Lawn Fawn. Lite bakgrund i från av en layering stencil och lite distress inks.
Snipp, snapp med en fart, så var detta kortet klart! :D


Anna K W


Rosa. Jag tycker att rosa är svårt, men den här skissen gjorde till och med rosa kul! Som du kan se har jag kastat om lite i skissen, men jag tycker att inspirationen är tydlig. Jag har en cirkel mitt på min bakgrund, två överlappande element lite till höger om mitten. Och flaggspel, så klart!
Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: