tisdag 20 februari 2018

#186


Hej alla! Nu har det blivit dags för min första skiss här hos Veckans Skiss.
Skissen är faktiskt den första jag ritat någonsin! Hoppas att Ni gillar den?
Just nu är det ju sportlovstider så jag tänkte att en riktig vintrig LO skulle passa..
Jag är jättenyfiken på hur just din tolkning ser ut. Lycka till.



Min tolkning

Eftersom det är vinter och sportlov letade jag fram en gammal vintrig bild på min systerdotter. Hade några papper och dekorationer som passade bra.

Teamets tolkningar 

Mahlin78


Vilken härlig skiss! Jag visste direkt att jag skulle vrida skissen ett kvarts varv, detta då jag främst tar alla mina foton på den ledden. Skissen var riktigt rolig att tolka och jag fick tänka till ett par gånger under skapandeprocessen för att få slutresultatet att bli så som jag såg det i huvudet.

Ciza

En jättehärlig skiss av Annzo som jag kände att jag ville göra en LO av. Ett foto från när vi fixat ljus i trädgården så det inte skulle vara så mörkt längre fick pryda min tolkning. Snöflingorna i bakgrunden är en Layer Stencil samt Distress Inks vita Picket Fence. Den gillas mycket! Nederkanten är från ett mönsterpapper av BoBunnys serie Sleigh Ride och pappret heter Ride Blizzard. 

Carina
En jättefin skiss och då det är ett par veckor kvar innan vi får sportlov så har jag gjort en LO med sonen 5 veckor som för första gången sitter i sin gammelmorfars knä. Ett kärt minne då Bror inte längre finns med oss. Mitt CS har jag smoshat med mist i en blandning av färgerna turkos och grå. Tonerna i alla papperna är grå/blå/grön och det passade bra med fotot.

Anna KW


Jag har gjort en LO med olika mönstrade papper från samma serie. Det är utmanande för mig att skapa med så mycket mönster, men jag tycker att jag fångade upp detaljerna i skissen på ett bra sätt samtidigt som jag speglade färgerna och känslan i fotot.
Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 26/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

1 kommentar:

Gunilla R sa...

Jag insåg att jag missat att länka förra veckans bidrag för veckans skiss 186, så jag har lagt in den i efterhand. Jag lade bara in den på instagram med en taggning till er förra veckan.