tisdag 13 februari 2018

# 185

Hej alla glada skapare!

Då var det min tur igen att visa min skiss och förhoppningsvis inspirera er. :)
Här är så min skiss till er.

Ciza Patricia Hagholms foto.

Min tolkning

Jag var hyfsat trogen min skiss idag. Lite utsmyckning i form av swirlar med stämplar längst bak. Grattistexten/rubriken hamnade lite längre åt höger än skissen, men den passade så bra att ligga på den högra rektangeln.
Stämplarna är färglagda med copics, som vanligt här. :) Papper från ett paperpad från Pink Paislee som heter C'est la vie (det är livet). Björnarna är från MFT Stamps.

Teamets tolkningar

Carina

En härlig skiss och jag frångick min vana att använda vitt CS som bakgrund. Tog istället ett mönstrat papper och kladdade lite acrylfärg på. Ritade och klippte i vitt för att få till "figuren" som Ciza ritat under fotona. Jag har vridit lite på skissen och flyttat några element, men jag tror nog att man ser skissen i min tolkning.

Mahlin78
Jag har följt skissens olika element hyfsat väl, men gjort ett tillägg i form av tårtservetten samt placeringen av titeln. Servetten har jag sprayat med Perfect Pearl för att få den att "stå ut" lite från cardstocken. Mina fyrkanter hamnade som två kluster istället för på rad, och detta bara för att jag ville jobba med spillbitar :-)

Annzo

Den här skissen passade bäst till ett kort tycker jag. Letade fram några fina papper ifrån Maja Design som jag tycker passade perfekt. Följde skissen ganska slaviskt. Blev hyfsat nöjd med resultatet.  

Anna KW


Bättre sent än aldrig? Här är min tolkning! Jag har gjort ett kort i blått och gult, som får mig att tänka på student och examen. Det känns avlägset nu när snön gör världen vit, men snart nog är det dags... Jag har rivit en bit av en japansk boksida som matta, och sedan satt mina kvadrater ovanpå med både vanlig tejp och distanstejp. Det är så många saker som händer på pappren, så jag ville inte dekorera för mycket.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: