tisdag 16 januari 2018

#181

Så har vi kommit fram till veckan då det är dags för Anna U:s sista skiss här på bloggen. Vi i teamet tackar Anna för den här tiden hon förgyllt våra veckor med sina tolkningar som verkligen sprider skapar- och färgglädje, samt skisserna som även de varit riktigt roliga att tolka. Anna lämnar oss med en klurig avskedskiss att tolka, så nu ser vi alla i teamet fram emot att se vilka tolkningar ni läsare skapar.

Lycka till Anna med dina nya utmaningar så "ses" vi i cyber- och scrapvärlden 


Ciza Patricia Hagholms foto.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Oj vad jag har klurat på en tolkning av skissen den här veckan. Lika många förslag som har kommit till mig i tankarna har jag förkastat. Men så satte jag mig och spånande ytterligare en gång och då slog det mig att jag har en massa oanvänd washitejp liggandes. Sagt och gjort. Jag drog diagonala streck och hade dessa som min utgångspunkt när jag sedan fästa tejpen. Slutligen stansade jag ut stjärnor i guld och silver samt även ett champagneglas och en flaska.

Annzo

Den här skissen kändes svår eftersom den hade en randig bakgrund, jag använder helst vit cardstock till mina bakgrunder. Gissa om jag blev glad när jag hittade ett papper med ränder på i mina gömmor som passade perfekt. Jag lade till några fler lager papper än det är på skissen men man kan nog ändå se att jag följt den ganska bra. T o m pilarna fick jag med. Tack Anna för
alla dina fina skisser det har varit ett nöje att tolka dom. Jag kommer sakna Dej.

Carina

En klurig skiss blev Annas avskedspresent till oss :) Jag har gjort ett "one layer card" där jag ritade strecken och stämplade texten samt hjärtan direkt på kortstommen. Vågat men jag hade en backup plan som jag som tur var inte behövde använda. Väntar med spänning på vad ni, där ute, hittar på med skissen.

Maria
Det är en rolig skiss som Anna lämnar oss med. Det finns verkligen massor av olika tekniker som passar att använda när man tolkar denna. Jag valde att  ta ett mönsterpapper och skära ut ränderna som jag sen fäst på ett vitt cardstock. Det skapar djup i layouten. Texten/titeln fick följa rändernas riktning och eftersom texten blev så stor fick det räcka med några enkla dekorationer.
Med den här tolkningen så tackar jag för mig. Det har varit superkul och inspirerande att vara med i detta gäng men nu är det dags att lämna över till någon ny. Men vi kanske ses!!

Anna KW

Jag tänkte tejp redan första gången jag tittade på den här skissen. Tejp är något jag inte kan få nog av... Jag började med en tejp i mitten av kortet och sedan satte jag de andra på jämna avstånd till varandra. Jag ville ha lite olika, men inte för mycket, så jag höll mig till rött och grått, men varierade mönstren. Hur ser din tolkning ut?

Ciza
Det första jag tänkte på när jag såg ränderna var att jag ville försöka hitta ett annat sätt att skapa dem.
Så jag tog fram sex runda stämplar som faktiskt sitter kvar på sina må cyliderformade klossar, tog mina stämpeldynor i neon och ombre från Hero Arts och började stämpla. Ganska snabbt märkte jag att jag inte ville stämpla raka linjer utan det blev lite runt. På med ett foto på mig och Carina här i gänget, thickers och ett beskrivningskort som min kompis Lindha Gidlund gjorde om vår helg.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 22/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

2 kommentarer:

Piglet sa...

Vad tråkigt att Anna U slutar. Har tyckt mycket om hennes skisser och hennes vänliga kommentarer :)

Ciza Patricia sa...

Jag håller fullständigt med dig.
Har vi tur kanske hon kommer tillbaka någon gång. Som minst kanske gästspelar.

Hälsningar
Ciza