tisdag 9 januari 2018

#180

Hej alla skissdiggare! :)

Idag presenterar jag min fjärde och sista skiss för denna "termin".
Den är verkligen den mest annorlunda skiss jag någonsin gjort. Nu låter det som att jag gjort hur många som helst, vilket jag verkligen inte har. :) Men den är mycket annorlunda mot vad jag ritat annars.


Skissen kan säkert kännas rörig och "för mycket", men det är du själv som bestämmer hur mycket eller litet det ska vara. Man måste ju inte följa en skiss slaviskt. :) 

Min tolkning

Redan när jag ritade denna skiss visste jag att jag ville göra något annorlunda. Denna LO (trots brist på foton) kommer att sitta som förstasida i mitt PL-album för 2018. Dels ska jag skriva lite (och försöka skriva fint) i den nedre rutan på framsidan som är guldlinjerat. När jag skulle göra det nu inför att visa den här läckte den tänkta pennan som ett såll så det får vänta.
De tre smårutorna kommer att få ledord som är viktiga för mig detta år: familjen, självkänsla, och kärlek. Tre saker jag vill lägga vikten på i år.
De fyra små "tabbarna" är faktiskt riktiga tabbar. Jag har satt fyra svarta cardstock bakom varandra. Varje tab ska innehålla ett ämne, t ex resor, arbete, viktresa och skapande. Däri kommer jag att klä med mönsterpapper och jag kommer även att skriva på datorn om dessa ämnen och skriva ut och klistra in texterna. Tankar inför året. Vad jag hoppas och vill. Det kanske kommer att bli lite tjockt, men det får nog plats. Det är alltid intressant att gå tillbaka till dessa sidor i slutet på året när man ska summera hur året blev tillsammans med tankar och reflektioner.

Jag ser mycket fram emot att se era tolkningar. Låt fantasin flöda! :) Ha skoj!

Teamets tolkningar

Mahlin78
Ja, jag kan hålla med Ciza om att skissen lätt kan uppfattas som rörig, men efter lite funderande valde jag att vrida skissen ett kvarts varv och dessutom skala av ena halvan av skissens element. Omedvetet tog jag ett panoramakort en sen kväll i höstas, och nu kom det passande nog till användning. 

Annzo
När jag såg den här skissen förstod jag på en gång att jag inte skulle lyckas med att göra en bra LO så det fick bli ett kort istället. Till kort passar skissen perfekt tycker jag.
Tog fram några härligt somriga papper som passar riktigt bra.
Syns det att jag redan längtar efter sommaren?

Carina

Den här gången har jag inte följt Cizas skiss slaviskt men jag tycker ändå att jag har fått med många "element". Jag tog fasta på vad Ciza skrev, att man själv bestämmer hur mycket eller lite och vad man vill ha med av skissen. Jag är ändå rätt säker på att man ser skissen ganska tydligt i min tolkning. Några foton från oktober då jag hittade ett par stackars frusna blåbär i slänten vid vår fjällstuga. Dem var jag tvungen att föreviga :)

Maria
Det här var en klurig skiss. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hugga tag i den men började med att göra tabs/flikarna eller vad man kallar det och sen föll det andra på plats rätt så snabbt. Bilderna är på mig med mina barndomsvänner. En klurig men rolig skiss Ciza =)) Tack!!

Anna KW

Klurig skiss, verkligen. Jag har skalat  bort nästan allt. Det jag inspirerades av var de tre flikarna på vänsterkanten, de fick bli tejpremsor på mitt kort. Annars är kortet väldigt "clean" - passar perfekt till mottagaren, tror jag. Nu är jag nyfiken på just din tolkning!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 15/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: