tisdag 19 april 2016

#105

Tisdag är veckans bästa dag för oss på veckans skiss. Den här veckan är det jag, Carina, som har ritat till er. Förmodligen är det inte en av mina bästa och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt hur jag tänkte här :-) Men är det utmaning så är det...



Min tolkning:

Följde skissen rätt noga. Lager på lager papper under fotona på dottern som "degar". Stämplade ringar som ser ut som symaskinssöm och gjorde ett försök att rita liknande söm runt om.

Teamets tolkningar:

Christel

Eftersom jag har så stora foto blev det bara ett foto här. Jag sydde med maskin runt cs och istället för cirkeln klippte jag ut xoxo och sydde fast. Också fick jag till min favoritfärg, grönt.

Karin

Jag tog mig friheten att använda tre bilder till denna skiss och byta ut cirklarna mot vimplar.
Tyckte mycket om skissen och kommer nog att använda den framöver när inspirationen tryter.


Ciza

En rolig skiss. Var inte säker på hur jag skulle göra cirklarna och började att maska men satte en doily ovanpå då jag inte blev helt nöjd. Doilyn fick lite mönster på sig.
Istället för en banner under fotona (i mitt fall stämpelmotiv) satte jag ett tvinnat snöre, som jag virade några varv runt mönsterpappret. Titeln flyttade jag lite på också. För att få lite djup i kortet har jag använt mig av 3D-kuddar under fåglarna och paketet. 


Åsa
Jag har gjort en väldigt clean tolkning av Carinas skiss, det är nästan svårt att se den vita vimpeln och den vita doileyn. För att få lite färg la jag till lite rosa och guldiga detaljer. 

Maria
Det blev en väldigt färgglad tolkning av Carinas trevliga skiss. Jag funderade inte så mycket över denna utan den bara blev till. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/4 kl 23:55.


Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: