fredag 3 oktober 2014

Välkommen Helen

Bland tolkningarna från teamet såg ni denna vecka ytterligare två nya namn. Vi sa ju att det skulle hända grejer här under hösten! Idag ger vi en stund i rampljuset för en av våra gästdesignernämligen Helén 
Här kommer en presentation av och om henne.



Jag heter Helén och bor utanför Örnsköldsvik tillsammans med min man och en vuxen son som pendlar till studier på annan ort. Den yngste sonen flyttade i höstas för studier. I familjen finns även vår hund, Sally.
Jag har alltid hållit på något slags pyssel och började med scrapbooking 2005 och tycker nu att det bara blir roligare och roligare. Scrapbooking är för mig glädje och avkoppling, något jag inte skulle kunna vara utan någon längre tid. 

Helst gör jag layouter men de senaste åren har jag även börjat med Project Life. På mina alster använder jag ofta klara färger och jag gillar att kladda med färg i olika former

Inspiration hämtar jag mest på Pinterest där det finns tonvis med inspiration och som har blivit mitt favorittillhåll på nätet. Om inspirationen ändå skulle tryta brukar det fungera att delta i någon utmaning.
Förutom att scrappa är mitt främsta intresse vår hund, Sally, som är av rasen Vit Herdehund. Henne lär ni få se på många alster här i bloggen. Vi är ofta ute och motionerar tillsammans och jag både tränar och tävlar med henne i olika hundsporter. Fotografering är också något som alltid funnit i bakgrunden och som jag försöker hålla igång så gott jag hinner.
Jag är även inspiratör hos ScrappTorget och engagerad i HighCoastScrap som är en scrap- och stämpelförening i Örnsköldsvik.

Hennes blogg hittar ni här: http://helenth.se


Inga kommentarer: