tisdag 8 januari 2013

Skiss vecka 2

Vi på VS skulle vilja börja med att säga Gott nytt år och TACK!
Tack för ett superkul år med er, tack för att ni vecka efter vecka scrappat efter skisserna i bloggen tack för alla era fina tolkningar och all härlig inspiration! Utan er skulle vi inte vara något alls. Vi hoppas på att minst lika trevligt och inspirerande 2013

Så.. Det är dags för årets första skiss!
Jennie i teamet har ritat en färgglad skiss som vi hoppas ska få igång skaparglädjen hos er!


Jennies egna tolkning:


"När jag ritade skissen hade jag en tanke om att den skulle inspirera att scrappa med stensiler, masker, färg och mist. Men när jag själv skulle skapa till min skiss blev det inte alls så, det levde sitt egna liv som det ofta gör. Jag valde att tolka skissen ganska precis med pratbubbla och allt, och att  framför allt hålla mig på ena kanten. Jag hoppas att det ska inspirera och jag ser fram emot alla era fina tolkningar!"


Så här såg det ut när några i teamet gav sig på att tolka skissen.

Lotta:


"Jag gick lite bananas med washitejpen och använde inget mönstrat papper alls den här gången!"


Jeanette:
"Mitt bidrag är denna gång en clean and simple, ovanlig för att vara mig men jag har blivit inspirerar av alla fina bidrag till våra julutmaningar!" 

Maya:



"Scrappet i noe utradisjonelle julefarger."

Jenni:



Ann-Louise:

"Min lilla nyklippta kille fick pryda min layout denna veckan. Har använt mig av gamla papper och dekorationer. Tänkte jag skulle göra plats för att köpa lite nytt under våren! 

Gillade Jennies skiss som inbjöd till lite extra utsvävningar."


Vi är nu väldigt spända på att se hur JUST DU väljer att tolka skissen! 
Länka din tolkning genom att klicka på den bli kanppen. Det går även bra att maila in ditt bidrag. veckansnyaskiss@gmail.com 
vi vill se ert bidrag senast 14/1 kl 23:59

Veckans val får denna lilla RAK på posten:


2 kommentarer:

helenasroom sa...

Härlig skiss och härliga tolkningar! Ser fram emot en ny trave kort i brevlådan, så kanske det kan bli en LO ikväll. Blev väldigt inspirerad av att "hålla mig på kanten". Och washitejpen på Lottas LO är ju väldigt effektfullt :)

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Kul att du gillar skissen Helena!