tisdag 6 mars 2012

Vecka #10 Maria - Lilla07an

Hjälp! ibland rullar det på så snabbt att man inte hinner med. Det är redan tisdag och dags för en ny skiss. Yey!
Denna vecka är det Maria som står för skissen. Fler kanske känner henne som, lilla07an.
Maria har bidragit med en skiss som sprudlar av färg och som får det att kittla i pysselfingrarna, visst?



Marias egna tolkning är minst lika inspirerande den! njut av en fantastiskt härlig LO med två små sötnosar.





Namn/Nick: Jag heter Maria men kallar mig Lilla07an i scrapvärlden. Det fick hänga med från familjeliv när jag började reg mig på olika scrapforum under 2007. Som ni kanske förstår fick vi en liten under 2007 också ;) 



Vem är du? En drygt 30-årig 3-barnsmamma från Hälsingand. Gift med mannen i mitt liv och ägd av den galna mopsen Muffin och den Franska Bulldogen Heffa. 

Vad betyder scrappandet för dig? Scrappandet betyder oerhört mycket för mig. Det ger mig utlopp för min kreativitet och behovet av att göra något med händerna. Inte bara ett sätt att spara minnena för framtiden utan också att stanna upp och reflektera över här och nu. Jag varvar ner och samlar energi i färger, former och material. 

Är du kreativ på ngt annat sätt? Jag stickar och virkar mycket och får nåt ryck att måla om saker ibland. 

Vad har du för favorit -produkt/sak/teknik som du ofta använder? Just nu är det gesso, klippa ut element ur mönsterpapper, chipboard och halvpärlor som är dem största favoriterna.

Var hämtar du inspiration? Jag hämtar massor av inspiration på Pinterest. Där finns allt!

När scrappar du som bäst? Dagtid medan barnen leker runt omkring mig. 

Så här tolkade några i DT-gänget skissen:

Anna:


Charlotte:


Lotta:


Ann-Louise:


Susanne:

Längst ner i detta inlägg kan ni länka till era bidrag. 
Vi vill ha er tolkning senast Måndag 12/3 23:59
Har ni ingen blogg, flickr, FB eller annat konto att länka ifrån går det lika bra att maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com


Veckans val vinner denna fina RAK 




Psst... Det blir det allra bäst om ni länkat till en bild som är minst 700pix på bredden, då kan vi visa upp ert bidrag eeextra stort ;)






2 kommentarer:

Carola sa...

Härlig skiss ännu en vecka. Tack för det!

Malin sa...

Härlig skiss..igen! ni inspirerar verkligen, även om jag inte alltid "skickar" in, så försöker jag alltid göra efter era skisser.