tisdag 10 maj 2022

#369

Glad tisdag på er allihop. Eller iaf god tisdag. :)
Vi är en bit inne i maj och här i östergötland blir det grönare för var dag som går. Jag hoppas ni också får uppleva detta var ni än är och kan njuta av det, trots möjliga pollenallergier. :)

Här kommer då min tolkning för denna vecka.

Cizas skiss

Cizas tolkning

Ja det var ingen lätt utmaning jag gjort insåg jag när jag tittade på den och skulle tolka. :)
Jag har använt mig av Grunge-light tones från The essential craft paper. Marinblå cardstock som ramar. Grattisstämpeln är från Gummiapan och 76, som är titeln, är gamla thickersalfabet. Det inre mönsterpappret hade jag klart sedan tidigare men inte haft användning av så det passade perfekt nu, Minns ej märke.

Teamets tolkningar

Anette
En tillbakablick från julen 2021. Det var en jul som var lite annorlunda och så är det alltid när man inte har julafton själv 😉 Först på Annandag jul firade vi hemma hos lilla Elise. Den som väntar på något gott som man brukar säga 😆 😆  

Mina papper kommer från Maja designs läckra julkollektion; "Happy Christmas" och en hel del av dekorationerna är från Simple Stories; "Rustic Christmas". Även titlarna kommer därifrån.
- Nu ska det bli kul att se hur ni kommer att tolkat Cizas härliga skiss. 

Annelie
-Detta hoppet vill jag ha i mitt album, jag vill ha tre foton, sa äldsta barnbarnet. Tacksam att Ciza ritade en skiss för möjlihet till tre foton just nu.:) Det värmer en scrappande mormors hjärta, min hobby är deras glädje, två flugor i en smäll. Vimplarna är en fil från Paige Evans som jag klätt med diverse spillbitar och dekorationerna är från hennes "Wonders". Det är en rolig skiss, tolka den Du också!

Carina

Jag kör på med fria tolkningar. Gillar helt plötsligt att vara lite "olydig" jag som annars brukar följa skisser slaviskt. Hoppas ni ser skissen i min tolkning ändå.
Bakgrunden gjord med distress och en stencil ifrån Melina Dahl. Samma distressfärg  under stämpeln som har märket Technique Tuesday (Ett set med många textstämplar)

Annzo


När jag väl kom på hur jag skulle göra min tolkning var den här skissen jätterolig. Jag började med att färga in min bakgrund med hjälp av distresser sen skar jag till mina "tags". Pappren som jag har använt kommer ifrån Echo Park och heter Magical Birthday det är egentligen pojkpapper men jag tycker dom passar bra till en tjej också. Lycka till med eran tolkning.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/5 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: