tisdag 3 maj 2022

#368

- Tänk, nu är vi redan inne i maj månad. Det är en helt underbar känsla nu när allt slår ut och det är härliga skira färger i grönt, trädgårdsmöblerna åker fram och man har så mycket framför sig nu när semestern snart är på intåg.
Jag hoppas att ni tar lite tid för att tolka min skiss 😀 För jag är otroligt nyfiken på hur ni tolkar den 💛

Anettes skiss

Anettes tolkning

Elise har lärt sig färgen blå och här visar hon det blåa ägget på hennes förskola 💙 💙 💙

De här papperna är otroligt gamla: Rusty Pickles "Chocolate Bunnies". Kaninerna är urklippta från ett av papperna. Jag använde även en kanin till #366. Gräset är en dies från Quickutz som jag har "monterat" ihop till en hel gräskant 😀 Andra dekorationer kommer från Simple Stories; "Full Bloom" och "Bunnies + Blooms".

Teamets tolkningar
Annelie
Vi har alla olika stilar.:) Så här såg dessa två slagna hjältarna ut när hela familjen hade covid. Skissen blev väldigt fritt tolkad, lite upp och ner och hit och dit, då jag först inte såg vilket håll fotot var taget på, så jag 
satt det upp och ner.:) Papper och dekorationer är från passande kitet Photo Plays "Living in quarantine". 

Ciza

Denna gång blev det en blå layout. Mycket av konserten med A-ha hade blått ljus så därav den blå färgen. Jag ville ha med flera foton, men de är klistrade under varandra, lite som en fotobok. Lite glitterpenna och vit penna här och så som små ramar.

Carina

Jag forsätter med mina fria tolkningar :) I stället för papper har jag använt färg, stämpel och stenciler. Till en av stencilerna använde jag en typ av pasta istället för färg. Jag gillar när det är lite olika strukturer. Stencilerna är från YouDo och Bo Bunny. Kommer inte ihåg vart den prickiga stämpeln (orange) är ifrån.
 Fotot är gammalt (och kan ha varit med förr...) men det är ett fint foto, även om det är lite suddigt, på barnen för 8 år sedan. Den lilla som där började första klass börjar i 9:an i höst!! 
Jag har ingen aning om hur det gick till..

Annzo
Den här veckan har jag lekt med stämplar och distresser på min bakgrund. Eftersom bakgrunden blev så färgglad tyckte jag att det inte behövdes några dekorationer, bara en liten rubrik. 
Kul skiss. Ska bli kul att se hur Ni andra tolkar den. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 9/5 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris.
Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: