tisdag 1 februari 2022

#355

Februari och min första skiss för i år. Nu går vi mot ljusare tider, hoppas det gäller på alla fronter! Vi pysslare längtar efter scrapträffar.:) Jag skulle så gärna vilja se någon tolkning med mixed media, jag tycker det är så fint, men behärskar inte det själv! Ni får gärna tolka skissen i er planner, allt är så välkommet! Hoppas Ni finner nöje i att tolka min skiss, vända och vrida på den! Trevlig skaparstund!

Annelies skiss

Annelies tolkning

Vår tredje stjärna föddes i november. Barn är trevligt, men barnbarn slår allt. Här har jag använt armbandet, det är skoj att spara och se hur liten handleden var. Jag har endast använt mig av Pebbles "Kid at heart". Nu vill jag se Era tolkningar:

Teamets tolkningar

Anette
Jag har verkligen förmånen att få tillbringa mycket tid med mitt barnbarn eftersom jag arbetar på förskolan där hon går. På min layout är det julfest för henne och alla hennes kompisar. 

Det är Maja Designs julserie; "Gingerbread" - "Happy Christmas". Jag har även klippt ut en del av pepparkakorna från ett av hennes papper och klistrat över det på pepparkakorna igen. 
En del av dekorationerna kommer från Simple Stories; "Simple vintage rustic Christmas" och såklart trädekorationer som är en favorit för mig 
Titeln JULFEST är American Thickers och texten "på förskolan" är från Quickutz; "Holiday".

Tolka Annelies häftiga skiss - Vi ser fram emot att se era läckra & fina alster.

Ciza

När jag hade gjort tolkningen till förra veckan hade jag lite material över, så jag passade på att göra ett kort till. Bakgrunden är en av de tre mittbitar som blev över när jag gjorde ramen. Denna splattade jag ner med Nuvo Shimmer Spray, torkade och använde sen Shimmer Craft Spray från Imagine. Spillbitar från mönsterpappret blev en liten banner, ett hjärta och en rektangel. Hjärtats bakgrundsdie är glitterpapper. Lite bling och en liten hÄngel som jag färglagt med Copics.

Carina
Nu funderar ni på vad det är jag har glömt, och ja det ser kanske lite konstigt ut men jag fick inte visa fotot för allmänheten så därför fick det bli bara en vit ruta för er att se. 
Jag har gjort en enkel tolkning då fotot är ett porträtt som jag vill ska få all uppmärksamhet. Rutan är ritad med silverpenna och stämplarna som är från Bo Bunny och Kaiserkraft är stämplade med silverfärg. Som ni ser har jag vridit på skissen ett "snäpp" för att det passade bäst med fotot.

Annzo
Den här veckan har jag letat fram ett gammalt foto igen. Tiden går så fort och jag har så många foton på mina barn som jag inte har scrappat. Stämplade lite och stänkte med färg på min bakgrund. Pappren kommer ifrån Echo Park.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 7/2 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris. Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: