tisdag 25 maj 2021

#329

 























 
Hallååååå Sverige! Ciza calling.

Såg ni på ESC i helgen? En ovanligt bra tävling tyckte jag med många bra bidrag. Så det var kul att se. Sen kommer den oundvikliga frågan, vann rätt låt? :)

Det är min skissvecka igen. Maj månad har inte många dagar kvar. Naturen i östergötland har verkligen blomstrat de senaste två veckorna och vi njuter av solstrålarna som kommer mellan ösregn och åska. Och när det då är dåligt väder är det perfekt för att skapa. 

Jag hoppas ni finner min skiss rolig och tolkar. Det viktiga är att ni har roligt och får en stund att ladda era batterier.

När när läser Annelies beskrivning står det att jag tänkt att utmaningen skulle vara monokrom, men det hade jag själv totalt glömt. Vill ni göra monokromt som Annelies (som är jättefin!) är det helt ok. Annars gör ni det inte. 

Min skiss

Min tolkning
Först hade jag tänkt göra en layout, men i söndags när jag satt och skapade blev jag sugen på att göra ett kort. Jag använde två förmålade kaniner från hÄnglar. De är målade med Copics.
Mönsterpapper från en av Mintay by Karolas senaste kollektioner, Country Fair. Jag tyckte det passade perfekt till kaninerna. Kraftpapper och chalkade kanter. Och översta lagret under kaninerna är vellum, för jag ville att man skulle kunna se så mycket som möjligt av det underbara mönsterpappret.

Teamets tolkningar

Annelie
Vilken rolig utmaning Ciza gav oss. Vet inte om jag lyckades helt med monokromt, där är faktiskt lite brunt i. Bilden ger inte färgerna rättvisa, allt är mycket grönare irl. Vårt barnbarn är just nu mycket för militärmönstrade kläder, så dessa papper från Fabrika Decuros "Military Style", passade så bra. Kaffebönan på muggen är färgad med distresser från utklippet av bönorna nertill, om ni förstår min usla förklaring.

Annzo
Från början var det tänkt att den här skissen skulle tolkas monokront alltså i en färg men nu har vi ändrat oss och man för göra hur man vill. Eftersom min tanke var att göra något i enbart en färg blev det lite för svårt med en lo så jag valde att göra ett kort i stället. Dom fina pappren kommer ifrån någon gammal serie av Maja Design. Perfekt skiss för spillpapper. 

Anette
- Visst är det en härlig skiss som Ciza bjuder på! Den tilltalade verkligen mig!

Det är en bild på Lilla Elise, den 2 maj, och hon hade tänder på gång och hon ville bara ha juldiademet på för att vara nöjd. Ja, enligt hennes mamma var det bara att gilla och gå all in 💖💖💖

Det går inte att missta att det är i rött som jag har tolkat monokromt. Det är dock svårt att tolka i bara en färg så jag har lite benvitt med 😁
Mina papper kommer från Maja Design; "Traditional Christmas - family gathering". Titeln " Real Life" är från Simple Stories "Hello Today".

- Nu hoppas vi på att ni gör härliga tolkar av denna fina skiss!
Ha en underbar dag 😎

Carina
Jag hade helt glömt att Ciza från början ville att vi skulle göra tolkningarna monokroma, men så blir det ibland.
Vit CS som jag har stänkt med ljusrosa och grön mist på. Papper från olika spillpappershögar och liter vellum. Gamla foton på dottern dryga 2 år. En väldigt enkel och fri tolkning av skissen.
Ha det så kul när ni skapar och gör gärna monokromt :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 31/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 



Inga kommentarer: