tisdag 11 maj 2021

#327

Hej hopp i sköna maj. Nu är det min/Annelies tur att rita en skiss. Tiden går fort, nu är det tider att njuta ute, men hoppas att Ni har tid och lust att tolka våra skisser ändå. Ni vet väl att det finns ett fint pris att vinna varje månad och jag är så supernyfiken på vad Ni hittar på med skissen. Ha det gott!

Min skiss

Min tolkning

Ibland vet jag verkligen inte vad jag tänker på när jag ritar en skiss.:)Här är bilder från yngsta barnbarnets första dagar på förskolan. Mobiltelefonen är en fil från "cut to you",  dessa foto och texterna skickade pedagogerna till föräldrarna via sms. Jag har satt overheadplast på mobilen, så det ser ut som en riktig skärm, det syns nog inte på bilden här. Ser framemot vad Ni gör med skissen.

Teamets tolkningar

Anette
Ja, Annelie, det var en "klurig" skiss som du utmanar med idag. Jag har "grunnat" lite på den och det är det jag tycker är så roligt med veckans Skiss att vi alla får utmana oss 😆och det ska bli spännande hur ni tolkar hennes fina skiss.
På dessa kort blåser vi såpbubblor med Elise och hon försökte att fånga dem =) 

Bakgrunden på korten kommer från Echo Park "Salutations" och det gör även dekorationerna uppe i högra hörnet. Pappret längst ner är från Simple Vintage "Great Escape" och jag har tryckt ut gräset med Quickutz...11 stycken blev det för att nederkanten skulle täckas 👀
Bubblorna längst upp till vänster är nog egentligen vatten men jag tyckte att de blev fina till denna layout. De kommer från Karen Foster Design och är otroligt gamla. Jag tror närmre 10 år...

Ciza

Eftersom studenten faktiskt närmar sig så tänkte jag att jag skulle göra ett icke klassiskt studentkort. Tyvärr var det svårt i grådasket att få en bra bild, men ordet student och skärmen på mössan är i metallpapper, student i guld och skärmen i silver.
Mönsterpapper från Mintay by Karola. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar deras papper! Och det är en och samma paperpad jag använt på kortet.

Carina
Det blev ett kort och istället för två bilder tog jag en lång blomma. Blomman kommer från Gummiapan och jag har färglagt den med distresser. Textstämpel och "prickarna" är gamla och jag vet inte vart ifrån. Till det gröna nedtill använde jag en stencil och två olika gröna färgdynor från Versa Color.

Annzo

Tänk vad ett år går fort. Det har redan gått ett helt år sedan jag fyllde år sist och jag har inte hunnit med att scrappa en endaste bild. Nu är det verkligen dax. Förra året när jag hade kalas var det riktigt kallt, i år tror jag faktiskt att det för en gångs skull blir fint väder. Till den här kluriga skissen har jag använt några papper ifrån min spillåda. En gammal kantstans letade jag också på för att få till nederkanten på min lo. Du kanske också har någon gammal stans i gömmorna som det är dags att leta fram. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: