tisdag 27 april 2021

#325

Så har det blivit dags för april månads sista skiss och den har jag, Annzo, fått äran att rita. 
Visst går tiden fort nu när det äntligen har blivit vår. Tänk på fredag är det Valborg. Hoppas att ni har tid att tolka min skiss. Ni vet väl att man kan vinna ett jättefint pris den här månaden. 

Min skiss

Min tolkning
Våren är min favoritårstid. Tänk när allt blir grönt och fint igen och man kan göra årets första rabarberpaj, det är väl härligt. Mina fina papper kommer ifrån Simple Stories och serien heter Little Princess. Min bakgrund har jag färgat in med den nya distressen Kitsch Flamingo. Ska bli så kul att se hur Ni tolkar skissen. 

Teamets tolkningar

Anette

- Tänk så små och så älskvärda mot varandra 💗💗💗Helt fantastiska tjejer! Kortet säger allt!

På Annzos inspirerande skiss har jag använt mig av spillbitar som har blivit över från andra layouter som jag tidigare har gjort.

- Ha nu en underbar Valborg och nu hälsar vi våren välkommen!
Ta er gärna tid och skapa efter Annzos fina skiss. 

Annelie
Frukost på sängen och se på paddan får man göra när man sover över hos mormor och morfar. Förövrigt fick mamma och morbror det på samma sängbord, så länge de gick i skolan. Jag har stänkt lite mister i bakgrunden och pappren kommer från Lorabailoras "Meraki" som jag satt på svart cardstock för att lyfta fram det.  

Ciza
Att göra en layout var givet då vi fick hem lillebror Simba till oss i fredags. En liiiiiiiten kille med mycket mys och lek i sig. Det har hänt massor på dessa få dagar. Storebror Findus tyckte först det var jätteläskigt men det blir bättre och bättre. Simba är 2,5 år (Findus är 6 år).
Jag har använt mig av A.B. Studios Glam paper Bundle 2 Silver. I grunden är det svart cardstock. Ovanpå det har jag tagit ett papper från Chalkboard papers från Paper Favourites. Det lite rutiga pappret kommer från Free Spirit från Piatek13.
Både Simba och 210423 är alfabetet Sunshine i Silver.

Carina
Ett kort där jag har vridit på skissen. Älskar lager på lager av papper och det är några här. Man ser skissen om man tittar noga :) Texten blev istället för mitt motiv.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: