tisdag 13 april 2021

#323

Då var det tid för mig igen att ge er en ny skiss att arbeta med 😀
Jag vet att ni alla är enormt kreativa och jag ser verkligen fram emot hur era alster kommer att se ut...
... Ha nu en härlig "scrappingvecka"!
Blir vädret som det har varit Skåne den senaste tiden, kyligt & blåsigt, så njuter iallafall jag inne i mitt "pysselrum". 
- Men, visst hoppas vi alla nu på en varmare vår 💛Kram Anette.

Min skiss
 

Min tolkning
Här kommer bilder från årets påsk. Lilla Elise gick påskrunda i deras trädgård som kyckling - Så otroligt söt även om hon egentligen inte förstod något av vad påsken innebär...hi hi... 💛💛💛

Vi fick faktiskt en härlig påskafton och vi kunde fira påsken ute tillsammans med gammelmormor & gammelmorfar. Hade vi valt att fira på påskdagen hade vi haft snö.....Ett riktigt aprilväder 😉

På min layout har jag använt papper från Majas design: Bakgrunden är Monochromes - Shades of café - Honey och bakom korten är det från serien "Nyhavn". Många av dekorationerna kommer från Simple Stories "Bunnies + Blooms" och som vanligt har jag använt trädekorationer & knappar =)

- Ha det fint !

Annzo
Jag vet inte hur det är med Er men jag tycker det är jätteroligt att leta fram gamla foton och scrappa. Dom här bilderna är hela 20 år gamla. Oj vad tiden går fort. Jag har som mål att scrappa mina barns alla födelsedagar det kommer nog ta sin lilla tid. Tur att jag bara har 2 st barn. 
 
Annelie
Denna skiss har jag vridit på och ersatt det ena fotot med en regnbåge. Superrolig och så många möjligheter ger denna skiss! Pappren jag har använt är från Bella BLVD "Dad style" och Simple Stories "Hello today", där kommer "Memories"  och hjärtstickersen också ifrån. Ska bli riktigt spännande att se hur Ni använder Anettes häftiga skiss:

Carina
Gjorde något ovanligt och tog en mönstrad bakgrund. Jag har också vridit på skissen ett snäpp samt bara använt ett foto. Tror det ändå syns att jag har tolkat skissen :)

Ciza
Alltså jag har sådan flax med att hitta de perfekta mönsterpapperna! Detta var inte vad jag började med alls, men när jag såg detta papper var det som ämnat till Anettes härliga skiss!
Det är från Mintays by Karola. Två stämplar från samma set från Woodware Clearstamps som heter Queen Annes' Lace. Det i fönstret är embossat och det andra är med svart VersaFine. Lite Nuvo Jewel dropsduttar här och var vid texterna. Jag tycker pappret glatt vrålar VÅR, så det vill vi ha nu. :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: