tisdag 15 september 2020

#297

Då var det dags för min, Carinas, första skiss för hösten. Hoppas att ni har haft en bra sommar och att ni har kunnat träffa nära och kära även om det har varit på lite avstånd. 
Väntar med spänning på vad ni hittar på med min skiss.

Min skiss

Min tolkning
Jag var som vanligt tvungen att vrida lite på skissen för att jag skulle få ihop det med papper och foton. Den här gången blev det inte så mycket vitt som det brukar. Kompenserade upp det med vit text istället. Löven har jag skurit ut i cameon och sen färglagt dem med akvarellpennor och vatten. Kul att blanda lite färger själv, då blir det nästan som man vill ha det. Fotot som har några år på nacken, gissar på runt 4 i alla fall, har jag nog scrappat på tidigare men vad gör det, det är ju många album att fylla :) 

Teamets tolkningar

Annelie
Här har det firats 80-åring, vilken tur vi hade med vädret i dessa tider, då det var en överraskningsfest. Här är det äldst och näst yngst på bilden. Den stora rubriken, 8:an och 0:an är från alfabetet "Abigail Grand". Några ballonger är utstansade dies och några är infärgade med distresser, de jag använt en stencil för att få lite mönster. De som är färgade är samma form, då jag använt pappret som blev kvar då jag stansat ut ballongerna. Förövrigt gör jag oftast så när jag vill färga in något motiv och inte har en passande stencil. Pappret med stjärnor är från Maja Designs "Vintage Boy"

Annzo
Min tolkning den här veckan blev väldigt enkel. För ovanlighetens skull har jag använt ett färgat papper och då behövs det inte så mycket mer, pappret var så fint i sig. Den här veckan skulle vi ha en STOR rubrik det hade jag tyvärr ingen så jag fick helt enkelt klippa ut en själv det gick ganska bra. 
Om du gillar mina papper kommer dom ifrån Kaisercraft serien heter Sunkissed. Ni glömmer väl inte att datera era layouter det är så lätt att missa det tycker jag. 

Ciza

Ett sent inlägg från mig, men bättre sent än aldrig.
Motivet är från MFT Stamps och är färglagt med Copics. Grå matta så att det blir snällare än svart.
Utstansat Grattis i både grått och glitterpapper. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.


Inga kommentarer: