tisdag 30 juni 2020

#293

Hej alla därute!

Sista dagen på juni idag. Imorgon börjar vi ny månad, nytt kvartal och nytt halvår.
Jag hoppas midsommar var lika vacker hos er som den var hos oss (mig och maken i Östergötland).

Idag är det min tur att visa min sista skiss för terminen. Självklart kommer jag tillbaka i höst, men innan dess blir det lite fler skisser och så ska vi också ha lite sommarledigt. :)

Min skiss


Min tolkning

Jag har frångått lite från min egen skiss. Jag börjar tydligen våga avvika lite mer och mer från skisserna och inte tolka så bokstavligt. Inget fel i det alls, men det är mer och mer sällan resultat blir mot vad jag tänkt mig. :) 
Papper från RoxStamps prenumerationskit (förutom det rosa cardstocket). Helt underbara papper!
En kanstans som kan vara från Whimsy Stamps. Lite bling och så klart. Bara att öppna och skriva, vilket jag ska och sedan skicka iväg det även om det inte hinner fram i tid.

Jag hoppas ni finner denna skiss lockande och inte för svår och till nästa termin ska jag inte göra så krångliga skisser. :)

Teamets tolkningar

Annzo
Det här var en riktigt klurig skiss tycker jag. Om man gillar att klippa och klistra många delar passar den perfekt. Men det är ju kul med utmaningar. Den här veckan fick det bli ett färgglatt barnkort.

Annelie
Hej hopp! En rolig skiss från Ciza. Just nu gillar jag färgkladd. Dessa kladdarna är gjort med gladpack doppat i akrylfärg blandat med vatten. Pappren är från olika kollektioner. Bitarna har jag skurit och klippt till. De små cirklarna sitter på distanskuddar. Hoppas ni njuter av sommaren och hinner skapa i lugn och ro.   

Jenny

Det här var en rolig skiss. Jag har vänt på den lite, men följt den ganska noga. Fotot är från en utflykt på Rhodos, när vi hyrde bil och åkte upp i bergen. Till däckspåren har jag använt ett legohjul som stämpel, perfekt när man hittar andra saker att använda än renodlade scrap-grejer. Lite mist och distressfärg blandat med vatten och ett sugrör blev färgstänken på det vita cardstocket. 

Carina

En mycket annorlunda skiss som jag fick fundera mycket på. Till slut blev det ett grattiskort där jag tog vanliga VersaColor och tog upp färgen med plastpåse som jag sen gjorde slarviga cirklar med. Det blev i färgerna rosa, blå och grön, för att få det lite somrigt. Stämplade dit grattis och skrev den andra texten för hand. Ritade streck istället för, som flera av mina kollegor i teamet, använda papper. Ett svartmönstrat papper bakom och sen upp på kortstomme. Gröna enameldots så var det klart :)
Ett ganska CAS kort som gick rätt fort att göra.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: