tisdag 2 juni 2020

#289

Vilket väder vi har fått. Äntligen har sommaren kommit. I alla fall där jag bor.
Syrenerna blommar och den här veckan är det student. Hoppas att Ni ändå får
lite tid över till att tolka min skiss. Den passar både kort och Lo.

Min skiss


Min tolkning

Eftersom vi ska fira flera studenter den här veckan valde jag att göra ett studentkort.
Faktiskt första gången som jag gör ett kort efter mina egna skisser, men det funkade ju bra det med
Pappren kommer ifrån Maja Design. 

Teamets tolkningar

Annelie
Hur har ni det i dessa märkliga tider? Pysslar ni mer, mindre eller som tidigare? Annzos skiss blev en lo för mig, som vanligt.:) Bilden är på morfadern till barnbarnet vi är farmor och farfar till. Pappren jag använt heter "Vintage Babyboy" och kommer från Laserowe. Morfartexten är en dies från Rox adventskalender 2019.

Jenny
Jag har vänt på skissen och plockat bort lite element. Stämpel från Bildmålarna, färglagd med distresser. Har använt lite blandade papper, bla från Maja Design. Jag har svårt att få till pysseltid nu när sommaren är på ingång. Hur är det med er? 

Ciza

Jag kände att jag ville göra ett kort när jag såg skissen, men fastnade och det tog emot denna gång. Vet inte varför det blev så.
Motivet är från Stampingbella och bilden är färglagd med Copics. Mönsterpapper från Lawnfawn (tror jag). Blev dock nöjd med slutresultatet.

Carina
Det börjar bli en liten vana att jag ska vrida på skisserna. Jag kanske borde börja vända lite på kameran när jag fotar istället ;)
Vit CS med miststänk. Flera mönstrade papper under fotot. En egengjord tag och lite dekorationer och ett ord i foam. Tyvärr är jag dålig på att komma ihåg olika märken så jag vet inte vart allt kommer ifrån.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: