tisdag 14 januari 2020

#269

Nu är ordningen tillbaka hemma hos oss, ledigheten är slut och rutinerna tillbaka. Jag tycker det är skönt med struktur, vilket även innebär att jag får lite koll på mitt scrappande.
Min första skiss för i år är ganska klassisk, lager på lager. Det ska bli kul att se vad ni gör med den.

Min skiss



Min tolkning

En klassisk skiss och klassiska papper från Maja Design blev så här. Jag har använt vänster sida av skissen, satt bilden mitt på istället för till vänster. Motivstämpeln är från Just Inklined och färglagd med distresser. Jag använder ofta den stämpeln på kort till någon man jag tycker börjar bli gammal. Det är så skönt att jag aldrig blir äldre..:) 

Teamets tolkningar


Annzo

Den här veckan kanske Ni blir lite fundersamma och undrar om jag verkligen har använt skissen till min tolkning? Svaret är självklart har jag gjort det, bara ändrat lite och placerat mitt foto till höger istället till vänster. Anledningen till att jag använt så mycket dekorationer är att när jag gjorde min tolkning hade vi en liten utmaning i föreningen som jag är med i. Utmaningen var att få dit så många dekorationer som möjligt. Den med flest vann. Jag hade ingen chans för det var en tjej som fick dit hela 60 dekorationer. Kul utmaning. Prova någon gång. 

Annelie
Så här glad blir man när man får bära kompisarnas matsäck som innehåller godare mat än mammas och pappas.:) Här har jag använt mig av cardstock, diecuts från Bella BLVD :s"The zoo crew". Cirklarna är en stencil infärgad med distresser.

Ciza

Vi förlorade vår Tudor lite hastigt i oktober i höstas och först nu har jag kunnat scrappa om honom. Detta var en perfekt skiss till det. Jag har använt kraftpapper som bakgrund. Hjärtana är en stencil från Mft Stamps och jag har använt Hampton Art (hittar inte vilken färg det är men den är ljusblå) och Altenews Arctic. Mönsterpappret är från ett gammalt paperpad från Fabscraps och heter Shabby Chic. Jag har använt två olika bruna cardstock bakom alla mönsterpapper. Svarta thickers/foam letter stickers från American Crafts och kärlek är också från American Crafts puffy letter stickers.
Jag ville såklart ha med journaling, men den blev på en tag där jag använt en hörnpunch.

Carina
Det hör absolut inte till vanligheterna att jag väljer ett färgat CS som bakgrund, men nu blev det så. Jag ville ha något som var lite 70-tal och som passade med fotot på pappa och mig från -71. Tror jag fick till det som jag ville/tänkte iaf. Blomman i bakgrunden har jag skurit ut med cameon sen är det mönsterpapper från lite olika märken bakom fotot. Skrev ut en liten text på datorn och stickers och rubrik från ett fathersday kit. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: