tisdag 31 december 2019

#Nyår

Så har vi kommit fram till 2019 års sista skiss, vilket också blir min, Mahlin78, sista skiss och tolkning här hos Veckans Skiss. Jag vill tacka alla som under min tid här på VS har varit med och tolkat mina skisser. Det har varit så kul att se alla kluriga lösningar på de utmaningar som de olika skisserna bjudit på. Och självklart tack och hejdå till alla de som varit med i teamet bakom kulisserna genom tiderna :-)

Teamet har, i vanlig ordning, tolkat skissen precis på helt andra sätt än jag sett framför mig när jag gjorde skissen, vilket är tjusningen med skisstolkningar.

Gott nytt år till alla tolkare och följare och hoppas ni får ett fantastiskt scrapår under 2020.

Min skiss



Min tolkning

Min sista tolkning blir ett foto som är taget på nyårsafton 2018 då vi strålade samman ett stort geocachinggäng och firade in 2019 redan kl 12 på dagen. Det är ett par som haft det som tradition i några år nu, och det missar vi inte. Så idag är vi som vanligt iväg och tjuvstartat nyårsfirandet där det bjuds på bubbel, färsk ananas och en öppning av en kokosnöt med en champagnesabreringssabel. Coolt!
Jag valde att låta guld men även silver bli de utmärkande färgerna, då dessa verkligen är fest för mig och något som alltid återkommer här hemma i dukningen eller dekorationerna vid främst nyår. Happy New Year är i både guld och silver, om än att det syns lite dåligt.

Teamets tolkningar

Annelie
Denna lo var svår att få rätt ljus till nu, denna mörka tiden. Vi väntar på vårt andra barnbarn som är beräknad till den 9 januari 2020, vi ska nu även bli farmor och farfar, helt fantastiskt. Bättre början på året kan vi inte få, så det passar så bra att visa vår stolthet och lycka med en lo på de blivande föräldrarna. Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År med mycket kärlek och skapande i massor.

Ciza

Jag kan inte sluta med julkorten! Det går inte! Därför blev det ett julaktigt kort även denna vecka men den supersöta tomten/vätten från Polkadoodles. Han är färglagd med Copics och sitter med 3D-kuddar. Mönsterpapper från någon av Maja Designs julpaperpads (deras papper är gudomliga). Slingan är en die som jag stansat ut i vitt och som jag sen färglagt med glitterpennor och klistrat fast.
Istället för en kvadrat stansade jag ut en form från Spellbinders. Båda papperna är chalkade och har fått en liten ram. :)


Carina
Här i Edsbyn hade vi julafton nr 2 i torsdags när vi hade annandagsderby i bandy hemma i arenan. Som tur var, när man är Edsbybo, så var det vi som drog det längsta strået och gick segrande ur duellen.
Jag fotade sonens keps strax före match och det fick bli fotot på min layout. Jag sprayade blå mist och sen hade jag vitt och rött papper under fotot. Lite ord som fick beskriva dagen och en stämplad vimpel.

Jenny 

En nyårslayout med ett foto taget för ganska länge sedan. Pappret i sig är så livfullt, så jag höll mig till vita, lite skimrande dekorationer. Jag tillhör den skaran som jobbar nyårsafton, så för mig blir det ingen stor fest som det var i Eslöv 2008.

Annzo

Nyårsafton idag hur härligt känns inte det? En av årets festligaste dagar. Jag valde att göra ett kort i guld som jag tänker ge bort till värdparet som ordnat nyårsfesten vi ska på ikväll Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR ! 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: