tisdag 5 november 2019

#261

Ny tisdag och ny månad och då är det dags för en skiss igen. Den här veckan är det jag, Carina, som har ritat till er. Jag tycker att man kan använda den till både kort och layout, vad tycker du? Det ska hur som helst bli väldigt kul att se hur ni väljer att tolka min skiss.
Lycka till och ha det kul när du skapar!

Min skiss


Min tolkning
En tolkning nästan helt rakt av. Jag har använt mister i en blå/grön ton, röd/orange ton och gul ton. Det gjorde jag för att liva upp den vita cardstocken och få fram färgerna från papperna. Jag ville använda mera dekorationer men vad jag än försökte lägga till så blev det inte bra. Ibland blir det bara så, det blev mycket färg istället :)
Foton tagna en härlig sommar morgon som jag gärna ser tillbaka på. Är dock inte lika säker på att Pepzi tyckte att det var så kul med dessa stora "bestar" som sällskap på promenaden.

Teamets tolkningar

Ciza

Vi har i sommar skaffat ett spabad och det används flitigt till min onda rygg och axlar. Så naturligtvis måste det förevigas i en layout.
Mönsterpapperna är från Studio Lights paperpad Ocean View där mönsterna får representera vatten.

Titeln är en die som jag stansat ut i samma turkosa papper samt i svart för att få lite 3D-känsla. Stämpeln kommer från Moving Madness. Och istället för att köra ett annat papper nertill delade jag av med washitejp som också ska representera vatten. :)

Annelie

Jag har hittat ett för mig nytt märke från Ukraina, Fabrika Decoru. Denna serie heter My Tiny Sparrow, så många fina papper och die cuts. Trianglarna är en dies från Xcut. Jag har följt skissen nästintill exakt. Nog längtar man lite efter bara ben igen. Här visar barnbarnet morbror när han dansar breakdance, kan tillägga att morbror hade lite talang kvar sedan han dansade.:) 


Annzo
Det här var det en lite klurig skiss så jag valde att göra ett kort det är alltid lättare tycker jag. Fick bli ett lite murrigare, manligare kort som passar till en kille. Pappren kommer ifrån Kaisercraft. 

Mahlin78
Vid första anblicken såg skissen riktigt klurig ut, men så bestämde jag mig för att göra en något fria och mer luftig tolkning, och då föll allt på plats ganska snabbt. Fotona är tagna för ganska exakt 1 år sedan när jag vandrade en del av Mörbylångaleden på Öland och samtidigt loggade geocacher. När jag ser tillbaka på mina egna anteckningar från dagen hade jag alla sorters väder: regn, sol och snö. 

Jenny

Den här skissen har jag jobbat med länge utan att få ihop det. Ibland så låser det sig rejält, och då brukar jag hitta på nåt annat innan jag går tillbaka och försöker igen. Efter 3-4 försök så vände jag på skissen och då var det plötsligt inte så svårt längre. Dock ser allt jättesnett ut på fotot, men så illa är det inte i verkligheten. Bilder från i somras då vi var i Tylösand. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: