tisdag 1 oktober 2019

#256


Hej alla där ute i stugorna! :)
Det är min vecka igen och jag är otroligt nyfiken på hur ni kommer att tolka min skiss.
När jag själv skulle tolka satt jag och bannade mig själv för att jag gärna gör dem svåra ibland.
Men jag är mycket nöjd med mitt resultat.

Min Skiss

Min tolkning

Vågorna är infärgade med en blender brush och man ser att jag fått färga in två gånger då det är en Tim Holtz Layering Stencil och de är ju inte så breda. Det är en av de nyare som kallas Shifter, där man först färgar in och sedan flyttar stencilen lite (om man vill) och kan då färga in ännu mer. Denna heter Shifter Scallop, men jag tänkte att den kunde funka som vågor.
Valen, späckhuggaren och fisken är stämplar från MFT Stamps och är färglagda med Copics. Texten och de små fiskstimmen är från samma set (tror jag) och är embossade med Rangers White fine detail.

Så nu ser jag jättemycket fram emot att få se era tolkningar.
Det är ni som sätter gränserna för vad ni vågar och kan. :)


Teamets tolkningar

Annelie
 
Första bilden på vårt andra underverk med leverans i januari 2020. Barn är fantastiskt, barnbarn är ännu bättre. Givetvis är bilderna omringade av hjärtan i vågor som på Cizas fina skiss. Hjärtdiesen kommer från CraftEmotions, som för övrigt finns i Nederländerna, såg jag när jag googlade efter exakt stavning. Nu längtar jag efter att se alla era tolkningar.  

Carina

För mig blev det höstens första julkort av den här skissen. Det är ju typ 12 veckor kvar till jul så det är ju dags att börja med korten om det ska bli några :) Jag bjuder på ett julkort i icke traditionella julfärger. Grått och beigeradigt. Grått papper och sen vitt under bilden. Till sist vita snöflingor och sen är allt monterat på en vit kortstomme. 

Jenny
Oj oj, vilken svår skiss Ciza bjuder på denna veckan. Satt länge och testade olika alternativ, kort, LO, olika papper osv. Men jag hamnade till slut på en LO av Kalmars fina slott. Den vyn ser man om man kommer till stan med tåg, och jag tycker verkligen vi ska värna om vår historia och vara rädda om gamla fina byggnader. Jag har använt vitt och blått CS och ett prickigt papper från Landstoken, som jag inte tror finns längre. Tycker ni skissen är enklare än jag? 

Annzo
En skiss som passar perfekt till en LO det gillar jag. Tyckte först att den såg klurig ut med alla linjer men när jag bestämde mig för ett bakgrundspapper som redan hade en massa linjer gick det mycket lättare. Stansade ut några fjädrar med min Big Shot som dekoration. Fotot är på min son och hans bästa vän på deras studentbal i våras. Dom fina pappren kommer ifrån Maja Design. 


Mahlin78
Jag har lite svårt att släppa sommaren trots att vi nu gått in i oktober. Skissen den här veckan var en klurig skiss, så jag valde att skala av och göra en ganska rak tolkning utan för mycket krusiduller. När jag väl landat i det började nästa svårighet - att välja papper :-) Men till slut så föll även den biten på plats och jag fick ihop en layout jag själv gillar.
Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 7/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: