tisdag 2 juli 2019

#248

Min skiss
Dags för min, Annzo's, sista skiss den här terminen. Min semester har precis börjat och jag hoppas faktiskt att det blir några dagar med regn så att jag med gott samvete kan sitta inne vid mitt pysselbord. Tycker inte Ni också att det är lite mysigt att pyssla fast det är sommar. Hoppas att Ni gillar min skiss.



Min tolkning

Nu är det ju bara någon vecka sedan det var Midsommar och mina barn har blivit så stora att dom firar på eget håll. Jag blev lite nostalgisk och letade fram ett gammalt foto och scrappade.
Skissen har jag följt till punkt och pricka men det är kanske inte så konstigt eftersom det är jag som har ritat den.


Teamets tolkningar

Carina

Annzo bjuder på en trevlig skiss. Jag gjorde en layout men den funkar ju lika bra till kort. "Råkade" klicka hem lite papper från Cili in papers rea förra veckan. Några papper och stickers från Simple Stories "Hello lovely" passade till den här lo´n på Nina när hon tidigt kunde sitta själv :) Den stora vita blomman har jag skurit ut med min cameo. 

Jenny 

Jag har gjort ett kort med papper från Maja Design. Fick ta bort en del saker från Annzos skiss för att få plats. Tyckte väldigt mycket om skissen, kortet är jag dock mindre nöjd med. Rosa tycker jag är en svår färg. Kanske att jag provar att göra en LO till den här skissen så småningom. 

Ciza

Jag ville göra ett kort till en vän som är väldigt viktig för mig och jag ville inte använda en massa mönsterpapper, utan istället göra dem i möjligaste mån. Endast det vita pappret med blommor är ett mönsterpapper. Stämpelsetet jag använt är från Altenew som heter Weekend Doodles. Jag har färglagt med Copics och annars har jag stämplat med VersaMark Dazzle Watermark stamp pad Champagne. Texten är stämplad med svart VersaFine.

Mahlin78
En skiss helt i min smak som mer eller mindre gjorde sig själv. Jag har jobbat med papper från Maja Design och säkert 3 eller 4 olika serier med många år mellan. Det är just det jag gillar med deras papper, att man kan jobba så gränsöverskridande. Fotot är taget för bara några dagar sedan när jag skördade årets första smultron som växer i min rabatt precis utanför ytterdörren.

Anna

Min tolkning blev en blandning av små bitar jag hade framme på mitt pysselbord. Jag valde att förenkla skissen lite, och ta bort några lager i bakgrunden. Och visst är bakgrundsstämpeln med katterna söt?!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: