tisdag 26 februari 2019

#230

Så har det blivit dags för en skiss ifrån mig, Annzo, igen. Den här gången tänkte jag att vi skulle göra en Lo som är lite på snedden. Hoppas att Ni gillar det?

Min skiss


Min tolkning

Eftersom det är jag som har ritat skissen så är min tolkning exakt som den. Den här gången valde jag att inte chalka mina kanter men jag tycker att det är något som saknas så i fortsättningen kommer jag att chalka alla kanter. På bakgrunden har jag stänkt lite med mist. Pappren hittade jag i min spillåda.


Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilken härlig skiss Annzo bjuder på den här veckan! Jag hade ett snörikt foto utskrivet och letade fram papper som heter "Winter Wishes" vilket mer går åt jul, men snötemat tyckte jag passade bra. Jag har följt skissen ganska troget den här gången.

Ciza

Ännu ett av Studio Lights paperpads jag förälskat mig i, precis som till skiss #228. Även här har jag använt mig av pappret som motsvarar de sneda strecken. Sen har jag vänt på skissen.
Motivet är StampingBella och är målat med akvarellfärger. Och ja, man kan äta glass mitt i vintern. ;)

Carina
Rolig skiss som jag har tolkat ganska rakt av. Layouten går i svart,vitt och grått med röda inslag. Foto på den kalla julmaten hos pappa i julas.

Jenny 

Jag har också tolkat skissen ganska exakt, det är lätt med en så fin skiss. Det blev en LO med farfars fina kista, och diverse småbitar från 49Market och MajaDesign, och gula och grå cardstock för att matcha fotot. 

Anna

Jag valde att göra ett kort med några vattenmelonsstämplar som jag länge har velat använda till något. Jag hade lite problem med att få färgerna på bild: bakgrunden är egentligen mossgrön och inte så grådaskig som den ser ut här. 



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: