tisdag 29 januari 2019

#226

Hej, och glad tisdag, Anna här med min första skiss för det här året. Jag har länge visualiserat någon sorts skiss med slarviga cirklar i bakgrunden, och här kommer den nu! Jag hoppas att ni också blir inspirerade, skrolla ner för att se designteamets fina tolkningar.

Min skiss


Min tolkning

Det syns inte så bra på bilden, men den här layouten är bara lika bred som en A4. Den kommer att få fungera som ett litet mellanblad mellan mina annars digitala Project Life-sidor, eftersom jag ville ha med en karta som kommer limmas på baksidan av den här layouten. Jag tycker att Pinkfresh Studios
kollektion passade perfekt med dessa bilder från vår Gotlandsresa förra sommaren, och den stora die cuten fick ersätta ett av fotona. Cirklarna är bara slarvigt ritade med en gelpenna på vanligt skrivarpapper.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här layouten var riktigt kul att göra. Jag har stänkt och stämplat hej vilt på min bakgrund resultatet blev helt okej tycker jag. Cirklarna gjorde jag med hjälp av en gammal passare. Ritade även en cirkel med en penna. Letade fram lite passade dekorationer sen var det klart.

Ciza

Jag kände direkt att jag ville göra ett litet kärlekskort när jag såg den härliga skissen. Grencirkeln är två stycken som jag klistrat ovanpå varandra för att den skulle kännas lite tätare. Hjärtana är stämplade med VersaMark för att inte lämna så mycket färg. Katterna är från Gerda Steiner och heter On the bookshelf. De är färglagda med Copics.
Jag ville inte sätta en titel än, för jag har inte bestämt mig, men tanken är att det ska komma en och sitta enligt skiss. :)


Carina

Läcker skiss!! Jag har låtit cameon jobba den här gången. Den har skurit ut cirkeln, snöflingorna och rubriken. Det är snart 1 år sedan jag köpte min Silhouette Cameo och har inte ångrat mig en sekund. Ni ser väl vilken bra hjälp jag hade här. Det enda jag har lagt till är foton från vår promenad i fjällen i nyår, vitt CS och mönstrat papper från Kaiserkrafts "Mint Wishes".

Mahlin78
Vilken utmanade skiss Anna bjuder på den här veckan! Jag hade en helt annan tanke när jag började med denna, men det gick inte alls vägen. Sen blev layouten liggandes ganska många dagar innan jag satt mig med den igen och då bestämde jag mig för att skala ner mina ambitioner och bara låta layouten komma. Smack, smack, smack - och så var jag klar. Och jag blev väldigt nöjd!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 4/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: