tisdag 8 januari 2019

#223

Varmt välkomna till vårens första ordinarie skiss som jag, Mahlin78, ritat. Jag hoppas ni läsare har kunnat koppla av lite under jul och nyår och laddat med ny scrapenergi för vårens alla inspirerande skisser. Jag vet att vi alla i teamet bakom Veckans Skiss ser fram emot era tolkningar :-)

Min skiss


Min tolkning

Min egna tolkning blev lite annorlunda mot skissen, då jag valde att lägga till ett element under fotona. Just fotona är tagna för ganska exakt 2 år sedan en dag när en vinterstorm slog till mot Kalmar och höjde vattennivån med cirka 1 meter inom loppet av bara ett par timmar. Bryggan på nedersta fotot är min oas året runt - men nu låg den helt plötsligt under vatten :O

Teamets tolkningar

Annzo

Jag tycker att det är riktigt kul att göra layouter med många foton. Det kluriga är att hitta foton som passar ihop. I år ska jag tänka på att fota mer bilder i serier. Den här skissen var jättekul tycker jag. Tror att det är första gången jag gör en LO i rosa och orange tillsammans för några år sen tyckte jag att det var en omöjlig kombination men nu har jag ändrat mej och tycker att det är helt okej.

Ciza

Jag ville göra ett grattiskort direkt när jag såg den fina skissen. Tyvärr kommer jag fortfarande inte åt mina dies så jag fick klippa till en egen cirkel. :D Det är man inte van vid.
Mönsterpapper från Studio Light. Katterna är målade med Copics. Chalkade kanter och lite ritade ramar. Voila. :)


Jenny

Mahlins skiss var enkel tycker jag. Det blev ett grattiskort med färdiga bilder, papper från Riddersholmsdesign.dk och kopparembossing som tyvärr inte syns så väl på bilden. Jag hade inga som helst problem med denna skissen, kortet skapade sig själv.

Anna


Jag gillade den här skissen med sin stora cirkel i mitten. Jag hade inga passliga foton som inspirerade mig att göra någon layout, så det fick bli ännu ett Lawn Fawn-kort. En Bigfoot målad med vattenfärger fick agera motiv, och istället för tre foton så blev det tre fotsteg. Smile-texten är en die cit som jag gjort med min BigShot. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: