tisdag 11 december 2018

#221

Nu börjar terminen lida mot sitt slut, och det är dags för min sista skiss. Inspirationen till denna fick jag av trycket på en papperskasse. Hoppas den kan inspirera er :)

Min skiss


Min tolkning
Min tolkning blev ett födelsedagskort till en lite äldre man. Papper från Maja Designs serie Denim & Friends.
Förra veckan lovade jag ju bättre kvalité på mina kort, men jag lyckades inte. Jag får väl helt enkelt erkänna att jag inte är nån vidare fotograf. 

Teamets tolkningar

Annzo

Nu är det inte många dagar kvar tills årets julkort ska vara på brevlådan så den här veckan valde jag att göra ett julkort. Dom fina pappren kommer ifrån Maja Design.

Anna 

De olika runda formerna på varanda var lite av en utmaning för mig, så jag bestämde mig till sist för att tolka dem ganska fritt och göra ett mönster i vattenfärg. Jag behövde ett månadskort för mitt PL-uppslag för förra årets oktober, och tänkte att det här kunde vara en passlig utmaning för det. Jag svängde skissen 90° så att mönstret passade bra på ett 4x6-kort, och så använde jag riktigt höstiga vattenfärger. Jag valde en svart cirkel för att skapa lite kontrast då många av mina bilder på själva uppslaget också var ganska mörka. 

Mahlin78
En minneslayout från när jag och en vän strålade samman i Malmö för ungefär 1 år sedan och besökte Titanic-utställningen som då ställdes ut där. Just till den här skissen var jag sugen på att göra en enkel tolkning som ändå hängde ihop färgmässigt.

Carina
Min tolkning av Jennys skiss blev ett ganska CAS (Clean And Simple) kort. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag är nöjd med resultatet eller inte. Tror inte att jag såg detta framför mig när jag började, men så blev det :) Vad hittar ni på?

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: