tisdag 13 november 2018

#217

Hej i höstmörkret.
I dag är det min, Carinas, tur igen. Veckorna går jättefort nu och det är inte alls många kvar till jul. Jag stannar dock kvar i hösten med min tolkning. Nu är jag nyfiken på vad ni tänker hitta på med skissen.
Den senaste helgen har gått i regnetstecken och det syns inte minst på fotot av min tolkning. Men jag gissar att det är så det kommer att vara nu ett par månader för oss som inte har en bra "studio" att fota i.

Min skiss


Min tolkning

Vit CS med lite höstguldiga stänk av mist. En skärfil i form av ett löv samt lite pappersremsor. Det är min tolkning av min skiss denna vecka. Jag kastade om placeringen av fotona men annars är det en tolkning rakt av. Svamparna hittade jag på en morgonpromenad :)

Teamets tolkningar

Annzo

Kul med en skiss för flera foton det gillar jag. Pappren har jag letat fram i min spillåda så dom kommer ifrån lite olika leverantörer. Mina foton har några år på nacken men jag försöker scrappa alla mina söners födelsedagar. Jag har några kvar så Ni kommer nog att få se fler av dom. 

Mahlin78

Men vilken härlig skiss! Här ville jag hålla min tolkning ganska ljus och blev så glad när jag såg att ett par av mina favoritfoton från en tidig morgon på semestern låg kvar oscrapade på mitt skrivbord. Papperna är från ett av mina favoritmärken som tyvärr inte tillverkar papper längre, nämligen Basic Grey. Men istället för att vägra använda papperna så försöker jag istället använda upp dom.

Jenny 

Carinas skiss denna veckan tyckte jag var enkel. Jag visste direkt hur jag ville ha det. Är verkligen i min Comfort-zone med både stämpel och ett matchande gulligt papper. Tänker att mottagaren till det här kortet blir en tuff och busig tjej med mycket upptäckarlust. 

Anna

Jag tänkte egentligen göra ett PL-kort av den här skissen, men sen slog inspirationen till helt plötsligt och det här kortet nästan skapade sig själv. Jag har ännu en gång använt mig av stämplar från LawnFawn som jag har färglagt med vattenfärger. Jag beklagar den dåliga bildkvaliteten, det är inte lätt att hinna fånga ljuset i det här ruskiga novembervädret. Tur så kan man i alla fall sitta inne och pyssla! 



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: