tisdag 2 oktober 2018

#211

Oktober och nu kan vi väl säga att hösten verkligen har kommit. Inte mer än 20 mil i från där jag bor har det snöat och även fast jag gillar vintern med snö och allt så får det gärna dröja minst en månad innan det snöar här i Edsbyn.
Jag har ritat en skiss som jag tycker funkar till både kort och layout och beroende på vad du väljer för dekorationer så kan det bli antingen ett somrigt eller vintrigt alster. Ha det så kul vid pysselbordet!

Min skiss


Min tolkning

Jag tog ett mönstrat papper med lite härliga ord som passar bra till foton från den underbara sommaren 2018. Vi var en helg till Umeå och där hann vi bl.a med att bada i havet, åka "raggarbil" och äta gott på Pinchos. 

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen gillade jag. Jag har tolkat den ganska exakt förutom att jag har använt en stjärna istället för en blomma. Pappren och dekorationerna kommer ifrån lite olika leverantörer. Fotot är en gammal bild på min söta systerdotter en härlig sommardag. 

Anna

Efter att ha sett den här videon av Jennifer McGuire så var jag väldigt inspirerad att göra ett kort med någon form av ram i mitten, och då passade ju den här skissen perfekt. Jag lät blomman bli lite större och satte till en färgad rand på högra sidan också. Blommorna har jag stämplat och färglagt med akvarellfärgpennor. 

Ciza

Av denna härliga skiss ville jag göra ett kort. Jag gick igenom mina färglagda motiv, chalkade och satte ram på den, satte en bit washitejp på höger sida, monterade motivet (från Stampingbella), hittade en tjock sticker från ett Project Life-set som heter Inspire. Ovanpå det satte jag ett utstansat grattis. Tips, sätt dubbelhäftande tejp bakpå pappret du ska stansa ut på så är det jättelätt att klistra på det sen. Då slipper man hålla på och kladda med lim och liknande. :) Vita pennan på grattis är en Sharpie Poster Paint.

Mahlin78
En skiss som jag verkligen tilltalades av och som jag fick en bild av hur den skulle se ut i huvudet långt innan jag tolkade den. På den här layouten trängs mina favoriter när det gäller dies, färger och mönstrade papper.

Jenny
Av Carinas skiss denna veckan blev det en tavla. Bytte blomman mot ett hjärta, och motivet mot text. Hjärtdiesen vet jag inte varifrån den är, har köpt den begagnad nån gång, men dom små vimplarna är från Gummiapan tror jag. Brukar kolla på Pinterest efter inspiration. 
Ni hänger väl på och tolkar Carinas skiss?

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: