tisdag 4 september 2018

#207

Så har turen kommit till mig, Mahlin78, att presentera min första skiss för hösten. Jag har gillat formen av hexagoner i flera, flera år nu och att rita en skiss med det som huvudform kändes helt rätt. Men jag förstår om inte alla är lika förtjusta i den här formen, och det är ju det som är det fina med skisser - du tolkar ju skissen med din favoritform istället. Visa gärna oss i teamet vilken form du väljer. Blir det cirkel, fyrkant, trekant, rektangel - eller har du ytterligare någon läcker variant i åtanke?

Min skiss



Min tolkning

Jag har bara jobbat med spillbitar till den här layouten, vilket är himla skönt att få göra. Fotot kommer från InstaStories och lagom till jag skulle fota layouten såg jag skrivfelet jag missat hela tiden. Istället för att slänga fotot och göra om allt valde jag att skriva #semestertillsammans för hand med flera olika färgpennor. Jag och maken firade att vi påbörjade 2 veckors gemensam semester.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen tyckte jag verkligen mycket om. Passade perfekt till mina spillbitar från några favoritpapper ifrån Kaisercraft. Det tog en lång stund att stansa ut alla hexagoner men visst blir det fint. Fotot är från förra sommaren då vi var i Kroatien. Det var underbart dit vill jag åka igen. 


Carina

Underbar skiss av Mahlin78! Det var den första av hösten skisser som jag tolkade för jag gillade den som mycket. Jag har skurit ut hexagonerna med min cameo och valde att göra dem vita och istället ha färgen på mitt bakgrunds CS. Jag har satt några av hexagonerna på distanskuddar för att få lite nivåskillnader. Rubriken har jag också skurit ut med cameon. 

Jenny 

Det här var en rolig skiss! Jag bytte ut hexagonerna mot en dies och stansade ut i Maja Designs härliga pappersserie Denim & Friends. Återigen blev det ett kort, vilket jag tyckte kändes självklart. Men efter att ha sett teamets tolkningar blir det kanske en LO av den här skissen också så småningom. 

Ciza

Jag var på väg att använda sexhörningsdies till denna härliga LO, men ändrade mig när jag snubblade förbi min hjärtdie. Jag färgade in kraftpapper med distressoxiderna Bundled Sage, Mowed Lawn och Forest Moss, för att sedan stansa ut. På med fotot och sen hjärtan. Rubriken är utstansad med Altenews  Bold Alphabet. 7:an tror jag är från QK. För att det skulle hända lite mer lade jag rubruken i en embossingfolder. Rubriken har även blivit lite svagt chalkad. 

Anna 

För den här skissen valde jag att göra en sida till mitt semesteralbum som har storleken 4x8". Det var roligt att göra bakgrunden av sexkanterna, och dessutom ett utmärkt sätt att använda upp alla små spillbitar på skrivbordet. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till #veckansskiss207. Tagga oss gärna också med @veckansskiss.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: