tisdag 28 augusti 2018

#206

Hej alla härliga människor där ute. Det är tisdag igen och vi är inne på slutet av augusti. Alla rutiner rullar på och idag är det äntligen min tur att visa min första skiss för hösten. Jag har verkligen försökt utmana mig själv denna "termin" när jag ritat skisserna. :) Jag hoppas ni kommer att tycka om dem, eller iallafall tolka dem.

Så... man kan välja att göra den symmetrisk eller inte. Personligen tycker jag den funkar för alla olika områden som kort, LO, PL, mm. :) Oavsett hur ni väljer att tolka ser jag jättemycket fram emot att se era resultat.
So, create & feel well.

Min skiss


Min tolkning

Jag hittade det fina pappret från Reprint och tänkte att det passade utmärkt till fotot (det satt ihop först) från när vi var ute på sjön i vännernas fina båt tidigare i sommar. Och eftersom mönsterpappret var så otroligt fint, ville jag inte dölja det med banners. Så jag ritade dit dem istället med en tjockare penna och ritade sen "sömmar" (kan inte låta bli). Två olika storlekar och typsnitt på thickers fick vara titeln som var utmärkt att dela upp, precis som på skissen.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen var verkligen en utmaning för mej. Klurade länge på hur jag skulle få till en LO men nej jag fick inte till det, blev ett kort i stället. Jag tog bort några element men jag tycker ändå att man kan se att jag tolkat skissen? 

Anna 

Då jag såg flaggformen i den här skissen tänkte jag genast att den skulle passa bra som ett uppslag i min Bullet Journal. För blomman tog jag inspiration av en illostration som användaren @thesingingfinch hade delat på Instagram. Eftersom min canvas är ganska liten så bestämde jag mig för att lämna bort dekorationerna och låta blomman få vara stjärnan i upplägget.

Mahlin78

Den här veckan blev det en väldigt, väldigt fri tolkning av Cizas skiss. Men jag hade 3 foton som jag så gärna ville jobba med. Den här sommarens värme gjorde att min enda chans att få till någon träning var att genomföra den innan frukost. Och eftersom värmen bidrog till att jag haft svårt att sova blev det en win-win tycker jag. Detta var även sommaren då jag förstod grejen med att bada direkt efter avslutad träning. Det är något jag kommer sakna nu när hösten är på gång, även om jag har saknat höstens härliga, höga och krispiga luft.

Jenny 

Jag tycker att det var en enkle skiss att tolka, och jag visste direkt hur jag ville ha det. Denna varma sommaren har påmint oss om förra årets resa till Rhodos, därför går tolkningen i Greklands färger blått och vitt.

Carina
Det här var nog den svåraste utmaningen på alla år för mig. Tack för det Ciza :) Jag har funderat i flera veckor på denna och till slut, i söndags, så fick jag till det... tror jag. Det ska bli jätteroligt att se hur ni andra tolkar veckans skiss!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss. Skriv gärna numret på skissen så vi är säkra på att det är rätt.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: