tisdag 3 juli 2018

Sommarutmaning 1 & 2

Hej alla sommardiggare :)
Hoppas att ni har lite tid över så att ni hinner tolka den. Det kanske är så att ni har tröttnat på att ligga på stranden, har läst ut alla böcker och inte har en aning om vad ni ska hitta på? Kanske har ni redan hunnit framkalla några härligt somriga bilder?

Det är dags för våra sommarutmaningar och vi har i år tänkt slå ihop dem så ni får dem samtidigt.
Det nya i år är även att man får skicka in flera tolkningar, men endast en av varje sort, d v s har du skickat in en LO får du inte göra en LO till på just den skissen utan istället kan du göra ett kort, PL, mixed media osv. Vänligen skriv noga vilken av sommarutmaningarna det är samt om det är kort, LO, PL i rubriken så att vi lätt kan se :)

Nu tar vi ett litet sommaruppehåll med våra skisser och återkommer i samband med skolstarterna i augusti. Det betyder att du har extra lång tid på dig att tolka sommarutmaningarna. Senast 6 augusti vill vi ha in ditt/dina bidrag. Ha det nu så kul vid pysselbordet!

Sommarutmaning nr 1


Cizas tolkning

Jag ville göra en somrig tolkning och det blev ett kort med drinkar från Tim Holtz. Jag började med att spraya pappret, för att sedan stämplar och till sist färglägga motiven, med Tombowpennor. Mönsterpapperna är från Studio Lights paperpad PPSL83.


Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan har jag gjort ett kort med underbara papper ifrån Maja Design. 
Som bakgrund har jag använt en doilies som jag hittade i mina gömmor. Jag satte några rosa bling i hörnen som matchade pappren. Grattis med stickers. Hoppas att födelsedagsbarnet blir glad. 

Mahlin78

En härlig utmaning blev denna skiss för mig. Men till slut föll allt på plats och layouten jobbades fram relativt snabbt. En grön Distress Ink och ett par olika masker och bakgrunden var klar. Jag fick äntligen tillfälle att fota ett blommande vallmofält vilket jag önskat göra i flera år. Såklart ska det ju scrapas :-)

Carina

Jag är ledsen Ciza men här satte du mig verkligen på prov :) Efter mycket funderande på denna kluriga skiss så blev det ett CAS kort helt i vitt. (fotade dock ute på kvällen så det blev inte helt rättvist i färgen) Jag har använt två dies, en för portalen och en för brudparet. Jag har utelämnat text då jag inte vet vem som kommer att få det... återstår bara att vänta på en bröllopsinbjudan ;) 

Anna K W


Utmaningen med den här skissen var att se vilket format den skulle passa till. Jag valde att göra ett titel-kort, med en doily som jag satte över kanten på kortet. sedan stansade jag ut ett citat ur ett matchande kort i samma serie som det jag använde som bas, och tog en dekoration, även det ur samma kit. Titeln är ett budskap till mig själv, en påminnelse om att stanna upp och andas.

Sommarutmaning nr 2


Annzos tolkning

Den här tolkning blev ganska lik allt annat som jag har gjort. Vit cardstock med lite stänk, men jag gillar det. Jag har använt en mönstrad cardstock som ram det ramar in så fint. Jag hade en dies med en katt som jag äntligen fick användning för. Självklart har jag använt några bling också. En blomma och sen var det klart. Mina foton är några år gamla men det är min söta systerdotter på bilden. 

Teamets tolkningar

Carina

Annzo har återigen gjort en skiss jag verkligen gillar. Tolkade nästan som vanligt ganska rakt av men jag har bara ett foto.Tycker att jag fick till det ganska bra. Mist på vitt cs och en skärfil från Paper Issues och papper från Amy Tangerine "finders keepers". Tråd och enameldots som dekorationer. Foto på Nina från Kopparcupen, handboll, i Falun. Jag förevigade henne när hon "laddade" inför semifinalen, som tyvärr blev den sista matchen. Men jag tror tjejerna var glada ändå för en väl genomförd cup. 

Ciza

Jag ville göra en LO med bilder jag tog 180624 när vi var och besökte mamma på minneslunden. Men istället för en cirkel friritade jag ett hjärta. Jag ville ha med text kring bilderna så jag valde att skriva i hjärtat. Washitejpen är från hennes scrapbookingstash och jag tyckte den passade bra till detta.

Mahlin78

En härlig skiss som jag verkligen gillade! Jag valde att skapa min cirkel med en favoritmask och tre olika blåa Distress Ink-dynor. Sedan adderade jag ett par olika färger på cardstock och några olika mönstrade papper. Som en bonus kom lite halvpärlor till användning.



Länka till dina tolkningar via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: