tisdag 19 december 2017

#179

Hej!

Idag är det inte många dagar kvar till jul. Jag längtar, gör du? För mig är julen de där dagarna när det är okej att umgås med familj och släkt utan krav. Man kan läsa böcker, se på film, njuta av vintervädret och stressen kommer liksom inte åt en.

Den här veckan utmanar jag med en skiss som kan tolkas på många sätt. När jag ritade den såg jag fram emot att överraskas av alla fina tolkningar, att alla som väljer att vara med ser olika saker i skissen.


Teamets tolkningar

Mahlin78

Som synes har jag vridit och vänt på min tolkning ganska rejält från skissen. När jag satt och skulle tolka skissen fick jag verkligen inte ur mig någonting som blev bra eller som kändes bra. Men så hamnade papperna på detta sätt istället och snart hade jag knåpat ihop min layout. Fotot är taget i början av december 2016 precis när solens strålar börjar gå upp i horisonten.

Ciza

Jag hade flera idéer till det randiga i skissen, men när jag såg min die som jag köpte på Meet & Greet blev det klart för mig att det fick vara ena delen av mina ränder.  Skulle jag göra kortet nu skulle jag stansat ut en rad, satt dit washitejp, stansat nästa rad, osv. Då hade det blivit rakare än det blev nu.
Tomten är från MFT Stamps och är målad på 4CC-papper med Copics. Merry Everything är embossat och de vita flingorna har jag målat med Sharpie Posterpaint-penna.


Anna U
Jag gjorde ett Travelers Notebook uppslag av den här härliga skissen. Papper och dekos från mitt November Kit från Citrus Twist Kits. Foto på tre av mina hjärtan uppe på Svansjökläppen nu i September.

Carina

I dessa tider fick min tolkning bli ännu ett julkort. Men jag kommer säkert göra en layout och utgå ifrån skissen vid senare tillfälle. Det ska bli väldigt spännande att se vad ni där ute hittar på med Annas skiss.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: