tisdag 7 november 2017

#173

Varmt välkommen hit till oss! Idag är det jag, Anna K W, som bjuder på en skiss helt utan smådetaljer... Jag gillar helt enkelt att utmana! Skissen kan göras till ett kort, en layout eller nåt helt annat, det väljer du. Lycka till med din tolkning och kom ihåg att länka den här intill!



Min tolkning
Jag har tolkat min skiss rakt av i glada, knalliga färger. Jag gillar att göra kort som verkligen sticker ut och som har roliga detaljer. T ex har den söta ugglan orange ögonskugga som matchar mönsterpappret... Jag ser fram emot att se alla andras tolkningar av mina skisser. 

Teamets tolkningar

Ciza

Jag fick en beställning på ett födelsedagskort till en 3-åring som älskar hundar, päron och pärongrönt. Och när jag såg Annas härliga skiss tänkte jag att den skulle passa perfekt till kortet. Hundarna är från Penny Black och är målade med Copics. De är påklistrade  på ett vitt papper som jag färgat in mha en stencil. Päronen är infärgade med samma färg och satta på 3D-kuddar (vissa av dem).

Mahlin78
En utmanande skiss på ett bra sätt, vilket jag gillar väldigt mycket. En mer clean skiss kan vara precis lika svår som en skiss med många element. Här fick jag tänka till och låta alstret vila i några dagar innan jag fick dit sista touchen i form av färgstänk. Solnedgången i sig är det som är speciellt då solen den aktuella dagen var orange hela dagen, beroende på starka vindar och partiklar från bränder nere i södra Europa.

Carina
Jag valde att vrida skissen ett halvt varv så att den skulle passa med mitt foto. En clean tolkning där jag bara har sprayat lite mist (storm cloud) på bakgrunden och sen varit väldigt sparsam med dekorationer.

Maria

Jag tror vi fått lite vimpelfeber här inne =))  Jag har lagt papper i lager och en liten vimpel som ligger tillsammans med några stickers. Bilden är på vår tjej Klara som väntar på att få spela handbollsmatch med sina vänner. 

Anna U
Det blev ett kort den här gången efter Annas härliga skiss. Jag vred på den en aning annars har jag varit trogen skissen. Papper och dekos från Crate Paper Maggie Holmes Carousel kollektionen, älskar den.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: