tisdag 8 augusti 2017

#160

Hej och varmt välkomna tillbaka till en ny hösttermin med oss i teamet bakom Veckans Skiss! Jag hoppas ni haft möjlighet att njuta lite av sommar, sol och bad. Själv har jag, Mahlin78, njutit av de få dagar jag varit ledig.

Vi i teamet passar på att påminna er kring vår flik Frågor och svar här ovan, där kan du bland annat läsa om hur du gör för att visa oss din tolkning.

Under fliken Om Veckans Skiss hittar ni information på vilka grunder vi i teamet driver den här bloggen :-)

Men nu över till höstens första skiss som jag med spänning ser fram emot hur du tolkar! Teamets tolkningar är smashing läckra tycker jag :-)



Min tolkning

Jag passar på att fortsätta njuta av det lilla jag hunnit njuta av denna sommar, detta då jag mest jobbat. Blommorna plockade jag under en solig morgonpromenad och stod på hallbordet i över 1 vecka och spred glädje. Att plocka blommor i naturen var det mycket längesedan jag gjorde.

Teamets tolkningar

AnnaU

Jag har varit lite busig och tolkat skissen ganska fritt den här gången. Jag inspirerades av dom vågräta linjerna som jag översatt i rader med ord och rader med plus-tecken. Älskar den här kollektionen "Live More" av Pinkfresh studio. Ett foto på vår lilla Arvid som äter Smores på sitt eget lilla sätt <3

Ciza

Det är skönt att vara tillbaka i gänget. Jag ska erkänna att denna skiss var för mig en liten utmaning då jag inte ville ha för mycket papper, färger eller mönster. Därför ritade jag en fyrkant (som blev tokig som man ser uppe till vänster). För att få washitejpen med stjärnor att synas lite mer klistrade jag fast den på svart cardstock. Annars tror jag den hade försvunnit en hel del. Dessutom har jag satt epoxybubblor på muggen på största bilden samt på T-shirten på högra bilden, för att belysa vad han fyllde (och fick i presenter). :)

Carina
Läcker, klurig skiss som jag har tolkat ganska fritt. Jag har skalat ner allt en smula och använt mig av pappersremsor för att få till ränderna i skissen. Jag har använt papper från bl.a. Pink Paislee. Ett snart 9 år gammalt foto på dottern på hennes 1-årsdag. Hon är inte riktigt lika sugen på att vara med på foton nu som då :)

Maria

Härligt att vara tillbaka =)  Då vädret inte varit det bästa här så har det blivit en del skapande. Jag jobbar vidare med bilder från förra året. Till denna skiss har jag valt en bild på vår äldsta tjej och mig. Inte allt för ofta vi fastnar på bild tillsammans. Jag valde att använda flera lager av mönsterpapper, ett papper skar jag remsor av. Det var en skoj skiss att tolka.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: