tisdag 30 maj 2017

#155

Hej och välkommen till ännu en tisdag med massor av scrap. Den här veckan är det min, Carinas, skiss som ni ska pyssla med. Jag är inte säker på att jag vet hur jag tänkte när jag ritade och det är ett bra tag sedan. Jag har inte följt den till punkt och pricka även om det är just så jag brukar göra. En skiss ska man ju inspireras av, den behöver inte följas slavisk. Det ska bli jättespännande att se vad du inspireras av denna vecka.



Min tolkning

Som ni ser är det nog bara fotonas placering som jag har med mig från skissen men jag känner ändå att man kan se skissen i min tolkning. Underbara foton på min brorsdotter som sitter i ett av våra äppelträd. Jag gissar att det är sommaren 1999. Hon fyller i alla fall 21 år i morgon och hon har fått denna LO, inramad, i present av sin gamla faster :)

Teamets tolkningar

Anna U
Jag har följt skissen ganska troget men valde en hexagon istället för en triangel och så blev det ett foto och två dekorationer istället för tre foton. Lite fritt tänkande men följde själva grund designen i Carinas snygga skiss :) Jag har använt favorit papper och dekorationer från Pinkfresh Studio, Live More kollektion. Passade bra till fotot på våra småttingar <3

Mahlin78
Någon triangel går inte att finna på mitt alster. Istället har jag valt att sätta olika pappersremsor ostrukturerat som bakgrund.  Dock har jag valt samma placering av mina foton som skissen säger :-) Fotona ja, de är relativt nytagna vid fantastiska Huseby Bruk i Kronoberg där jag hamnade en lördag för ett tag sedan. Blev allt lite sugen på att besöka deras julmarknad igen.

Anna K W

Carina skrev att hon inte vet hur hon tänkte när hon ritade den här skissen, och jag vet inte om jag följde den riktigt. Jag har gjort en triangel i bakgrunden som knappt syns, men den är där. Sedan har jag använt mig av tre foton och kompletterat med många hexagoner. Det var en kul skiss att inspireras av!

Maria
Den här var klurig... Jag valde att använda mig av två trianglar och skapade med dessa en kvadrat som ramar in min foton. Bilderna är på barnen när de testar morfars nya fyrhjuling. Kändes passade med lite brun mist i bakgrunden och jag hittade en perfekt roller (eller vad det heter) att skapa hjulspår med. Blev inte så tokigt till sist trots den kluriga skissen =))

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: