tisdag 14 mars 2017

#144

Välkommen tisdag!!
Då var det dags att förgylla även denna tisdag med en ny skiss. Det är jag, Maria, som ritat skissen som denna gång är fylld med kvadrater. Det ska bli spännande att se hur ni väljer att göra er tolkning denna gång. Kanske blir det med cirklar som Carina förvånat oss med =))



Min tolkning

Jag har länge haft små kort liggandes. Dom följde med något paket och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med dom. Här blev dom perfekt. Lite mist som bakgrund, en flairbutton och lite tråd fick räcka denna gång. Less is (sometime) more =))

Teamets tolkningar

Mahlin78

När jag tittade på skissen första gången fick jag först en känsla av "att det här går inte :-(". Men när jag väl hade valt mitt foto och satte mig så fick jag en så himla bra känsla av skissen att allt flöt på väldigt bra. Jag har spegelvänt skissen och även gjort alla delar mindre. Om blåsippan ute i backarna står här i södern vet jag inte än, fotot är 1 år gammalt och från Öland.

Carina

Ni som känner mig vid det här laget blir nog förvånade när jag har valt cirklar i stället för kvadrater som Maria har ritat på skissen. Ja det bara blev så för när jag ville använda handbollskortet på dottern då passade runda former bättre. Men förutom det så har jag tolkat den fina skissen ganska rakt av.

Anna U
Jag hittade en härlig skärfil hos Paper Issues som passade utmärkt för skissen tycker jag. Även om kvadraterna ju är lite mer huller om buller än på skissen... Men det heter ju, tolka skissen :)
Ett foto på vår lilla Arvid som gillar att sortera plastbokstäverna på kylen i grupper efter färg.
Det blev en ganska ren och grafisk sida trots att det händer en hel del... :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Inga kommentarer: