tisdag 10 januari 2017

#135

God fortsättning alla skisstolkare och välkomna till våren 2017 hos oss på Veckans Skiss.

Vi ser fram emot att få visa er våra olika skisser och tolkningar, men än mer att få se era tolkningar! Hur ni gör för att visa oss era tolkningar kan ni läsa här ovan under Frågor & Svar.

Under fliken Om Veckans Skiss hittar ni information på vilka grunder vi i teamet driver den här bloggen.

Vårens första skiss är det jag, Mahlin78, som skapat. Det har varit så kul att få se teamets tolkningar, och nu ser jag verkligen fram emot era tolkningar! Vrid, vänd, lägg till eller ta bort något - bara det syns att det är just den här skissen du har utgått från.



Min tolkning
Med snöfall, mörka moln och mer eller mindre obefintligt ljus fick jag plocka fram min lilla ministudio för att fota årets första layout. Kvalitén på bilderna blir ju lite si och så, men jag tror ändå att ni ser vad jag skapat. För mig innebär nyår att de första tulpanerna införskaffas och den här gången blev det vita som blandades upp med blåbärsris.

Teamets tolkningar

Anna U
Ja då var vi igång igen med årets första härliga skiss här på VS! Glädje!!
Vred på skissen men tolkade rätt så troget annars, lite annan position på titeln bara. 
Har skapat med papper och dekorationer ur ett av höstens kit från Citrus Twist Kits.
Jag tyckte dom passade utmärkt till mina foton på vår lilla Arvids allra första tur på 
slalom skidor. Ser mycket framemot hur ni därute kommer att tolka skissen !! :)

Carina

Jag har tolkat skissen rakt av. Det var en skiss jag gillade mycket och den är verkligen användbar. Jag valde att skvätta lite gråsvart mist på vitt CS och sen tog jag papper ur ett kit, Capsule, Geometric Mono från Papermania. Alla papper i kitet går i svart, vitt, guld o silver. Jättemysiga. Jag la till några "guldiga" enameldots och ett par träord. Bakom fotot har jag några spillbitar som blivit över vid någon utstansning och som en färgklick blev det en röd diecut med hjärta. Foto från årets allra första dag när vi tog en skotertur och jag lyckades samla familjen. Händer typ aldrig :)

Maria
Härligt att vara igång igen!! Måste dock erkänna att jag fått kämpa lite för att komma igång efter julen. Känns bra att ha dessa skisser att inspireras av när skaparlusten inte riktigt vill infinna sig. Jag har vridit lite på skissen men annars följt den rätt troget. Nu ser jag fram mot att se vad ni andra hittar på =))

Sofi
 
Äntligen är vi igång igen och årets första tolkning fick för mig bli med en bild som faktiskt är några år gammal. Jag har följt skissen väldigt troget och använt mig av novembers Hip Kit som passade så utmärkt till detta vintriga foto :)

Anna KW

Jag kan ju inte vara som alla andra och göra en kvadratisk tolkning. Nej, jag har tolkat skissen på ett PL-kort. Det mäter 4x6 tum. Jag har skalat bort några lager men försökt att hålla mig så nära att det ändå syns att jag tolkat samma skiss som de andra i teamet. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: