tisdag 15 november 2016

#130

Tisdag igen, och vi har redan kommit fram till mitten av november! Själv har jag, Mahlin78, lite svårt för just november, eftersom det är så himla mörkt då. Och det visar sig i vad jag scrappar för bilder den här tiden på året - ljusa sommarbilder :-) Men självklart får ni använda vilket motiv på era bilder ni vill!

Nu ser jag fram emot era tolkningar. Vrid och vänd, lägg till eller ta bort.



Min tolkning

Jag hittade detta vackra foto som jag tog i somras på Öland. Att äntligen få se och fota några av alla de orkidéer på ön som jag bara hört talas om var kul. Faktum är att redan när jag ritade skissen hade jag just detta foto i åtanke. Men det roliga var att när jag väl satte mig för att göra min layout tyckte jag att min egna skiss var en riktig utmaning att skapa efter. Men till slut så fick jag ihop ett alster jag som känner mig nöjd med.

Teamets tolkningar

AnnaU

Jag blev så inspirerad av skissen och fick genast en ide' om att använda många papper i vitt på vitt och, naturligtvis när det gäller mig, några sömmar med min symaskin också i vitt. Ramade in basen med ett mönstrat papper i milda färger. I övrig är det bara fotomattorna som är mönsterpapper det blev mer dekorationer och en lång titel tillsammans med fotona som fick tala här. Grundade under fotona med att "stöppla" colormist med en plastpåse och även stänka lite med misten. Ett foto på vår lilleman som sitter i sina egna tankar vid vattenbrynet vid sjön Malmagen vid vår stuga i Fjällnäs.

Anna K W

Min tolkning av skissen blev väldigt avskalad. Jag gillar verkligen det med den här skissen, att man kan göra en riktigt CAS tolkning. Fotona är verkligen fokus på min LO, jag har medvetet valt mönsterpapper till bakgrunden som ska lyfta och framhäva mitt foto snarare än ta över och synas mer. 

Carina

Jag har vridit lite på skissen och använt lite mindre storlek på papperna än skissen. Mycket färg på layouten och inte så mycket vitt som jag brukar ha. Jag har däremot inte frångått min vana att vara minimalistisk vad det gäller dekorationer. Tycker ju att det är fint när det händer mycket men jag får det aldrig bra. Tror det ska bli 2017 års utmaning till mig själv ;)

Maria
Att få bygga med lager av mönstrade papper gillar jag så den här skissen passar mig perfekt!! Jag har följt skissen förutom att det blev ett stort foto istället för två små.
Då jag har inte köpt så mycket nytt på senaste tiden så det blir en liten utmaning i sig att plocka fram och använda "gammalt". De här papperna har jag haft ett tag och äntligen kom de till användning. 

Sofi

Jag gillar ju, som ni kanske märkt vid det här laget, att bygga upp mina foton med massor av lager av papper och det passade ju utmärkt även till den här skissen. Jag har försökt hålla mig väl till skissen med de dubbla fotona och titelns placering och har sen fått dit lite smått och gott :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!



Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: