tisdag 8 mars 2016

#99

Tisdag igen och den här veckan är det jag, Carina som har ritat skissen. Hoppas att du blir inspirerad av den och av oss i teamet. Se nu till att ta dig lite tid vid ditt pysselbord. Det är hälsa för själen!



Min tolkning:

Jag har återigen använt ett gammalt foto. Lite färger i grå och röd nyans på ett slätt CS fick bli bakgrunden. Två mönstrade papper från EP samt en doiley. Titeln har jag skrivit ut på datorn den här gången. Den ska jag nog börja använda lite oftare tror jag :-)

Teamets tolkningar:

Ciza

Jag hittade denna bild på mitt skrivbord och kände genast att jag ville göra ett kort i vintagestil. Den ljusbruna swirliga är en hörndies egentligen som jag stansat ut fyra stycken av.
Lite chalk blev det också. Något jag inte använt på ett tag. :)


Åsa

Jag valde att göra en CAS tolkning av skissen. För att fånga upp färgerna i fotot använde jag guldmist och dekorationer i guld. För att det inte skulle bli för stramt la jag till knippet med ballongerna och lite sytråd. 


Karin

Jag behövde ett inbjudningskort och denna skiss passade utmärkt till detta. 
Gillar skissen med tydliga lager som var lätt att följa även om jag valde en doily i stället för en cirkel.


Maria

Jag hittade den här bilden på vår äldsta dotter och bara var tvungen att scrapa den. Jag började scrapa när hon var nästan två och därför så finns det en hel del bilder på henne som jag inte hunnit med. Carinas fina skiss passade perfekt.

Christel
Jag är cirkeltokig just nu så jag gillar denna skissen och jag har använt en ljusblå cardstock som matchar skjortan i fotot, stänkt med mist som bakgrund och några lager olika papper. 




Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 14/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: