måndag 31 augusti 2015

Gäst DT under september

Vår andra vinnare i sommarutmaningen heter Carina och hon är vår gästdesigner under september.
Här kommer hennes presentation av sig själv:

Jag heter Carina Ståhl, är snart 45 år och bor i Edsbyn med sambo och 2 barn (8 och 14 år). Min stora hobby är scrap. Jag har inget speciellt scrapalias men under de senaste åren när jag har börjat skicka in mina alster till olika utmaningar har jag märkt mina bidrag med ”CarinaS”. I oktober är det ett år sedan jag startade min blogg www.carinasscrapbord.blogspot.se och som namnet antyder handlar den, typ, bara om scrap.
När jag scrapar vill jag gärna ha en skiss att utgå ifrån och oftast följer jag den rätt slaviskt. Jag scrapar mest layoter men varvar med kort och det händer att jag hamnar i en liten ”kortperiod”. Julkort skickar jag varje år till nära och kära och försöker under året få ihop en liten hög med dem också. Det händer också att jag altrar något eller gör en ask.
Jag är en flitig tolkare av veckans skiss, det är nog inte många jag har missat under det senaste året, men jag lämnar in bidrag till andra utmaningar också.
Någon av mina kompisar skulle nog säga att jag är en snabbscrapare och det kan ibland bero på att jag kan gå en eller ett par dagar och fundera på en LO innan jag sätter i gång och då går det rätt så fort. Tycker inte att jag har någon speciell stil men jag är ganska clean när jag skapar. Mina layouter har ofta rätt sparsamt med dekorationer och speciellt blommor har jag lite svårt med. Papper är däremot bland det roligaste som finns. Tyvärr är det dock där som jag stöter på mitt största hinder. Att välja papper till kort eller LO är nog det svåraste som finns! Men när det väl är gjort flyter det ofta på.
Det hela började 2007 med en kurs i cardmaking i vår dåvarande härliga lilla scrapbutik. Samma år föddes vårt yngsta barn och jag tror att det var då någon gång som jag började med layoter. Den största inspirationen hittar jag bland andra scrapare t.ex. här på Veckans Skiss. Jag följder också rätt många bloggar som t.ex. Hemma hos Ulrika, Scrapat helt enkelt, Urascrap, Scrap Much?, Cili In Papers  m.fl.
Det jag tycker är det bästa med den här hobbyn är att det inte finns några rätt eller fel.
Jag älskar verkligen alla härligt ”nördiga” likasinnade som jag möter på träffar och i cyberspace. Är också lyckligt lottad att ha flera underbara scrapare i min närhet här i lilla Edsbyn.

Kram Carina

Inga kommentarer: