tisdag 18 mars 2014

#11


Tisdag igen! Denna vecka är det Michaela som bjuder på en skiss:



Namn/Nick: Michaela Lejonberg

Blogg/Hemsida: http://www.familjenlejonberghjorth.se/scrapbooking/

1. Vem är du? Jag heter Michaela Lejonberg och bor i Tidaholm, Västergötland tillsammans med min man Peter, sonen Walther född 2005 och vår lilla chihuahua Gel! 
2. Vad betyder scrappandet för dig? Det ger mig terapi. Så skönt att sätta sig ner i ensamheten, på med bra musik eller film på datorn och låta kreativiteten flöda! Det är underbart! 
3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv) Jag är periodare! Ibland kort, ibland alter och ibland Lo! Just nu kort! 
4. Är du kreativ på något annat sätt? Jag stickar en hel del! Både strumpor och vantar men även tröjor till vovven har det blivit! 
5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Åh klarar mig inte utan bigshoten! Hade en cuttlebug innan och när den pajade var jag sååå handikappad! Annars är skärmaskinerna nåt jag inte klara mig utan! 
6. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk. Åh det där är olika! Zora (lofquisten.blogspot.com) tidningar, youtube, har även en app (Scrappy Sketch) med skisser! 
7. Är du med i något designteam? Nej tyvärr inte! 
8. Om du är det, hur får du tid till skapandet? Jag tar mig tid på kvällarna! Eller fredag förmiddag när sonen är i skolan och jag är ledig! Sen åker jag på träffar ca 1 gång i månaden! 
9. När scrappar du som bäst? Ihop med vänner på träffar, utmaningar, under lite press!

Här kommer Michaelas egna tolkning:




Här har vi teamets tolkningar: 


ScrapMyran


Jennie


Lotta


Camilla
 
 


































Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/3 kl 23:55. 

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto http://www.flickr.com/ tumblr https://www.tumblr.com/ eller annan bild-dagbok 

Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via http://statigr.am/index.php?logout=1 och länka dit. 

Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. 

När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera. 

Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar: 

#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. 
#2 Om din bild är minst 540 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul!

Inga kommentarer: