tisdag 28 januari 2014

Skiss #4

Hej!

Snöflingorna vräker ner utanför mitt fönster i skrivande stund och det är riktigt pysselväder! Idag besöker Fia/Fialisan oss och bjuder på en fin skiss. Gör som jag, koka en kopp té och låt dig inspireras till denna fina skiss. Vi håller tummarna för en massa härliga tolkningar!







Namn/Nick:

Sofia Nilsson

Blogg/Hemsida: http://fialisan.blogspot.se/

1. Vem är du?
En tjej på 35 år, boende på den vackra ön Orust i Bohuslän med min familj bestående av man och 3 barn.

2. Vad betyder scrappandet för dig? 
Började scrappa för 7 år sedan och det är fortfarande det roligaste jag vet!Det är lite som min meditation, är nog nästan enda sättet jag kan koppla av på :) . Och ett bra sätt att bevara minnen på!

3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv) 
Jag scrappar mest LO´s. Och det är det jag tycker är roligast. Då och då gör jag även kort, och något altrat.

4. Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag gillar att pyssla och arbeta med händerna. Jag gillar att dekorera tårtor, baka, laga mat, odla och sy. Men inget slår att scrappa :)

5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
Ja, det är masker, mister och klet och kladd överlag :) Sedan gillar jag blommor!

6. Var hämtar du din inspiration?
Jag gillar verkligen skisser! Jag har ingen idol men det finns många som är väldigt duktiga.

7. Är du med i något designteam?
Jag är DT på Kristinas Scrapbooking, och det är verkligen ett superkul uppdrag! Trivs hur bra som helst!

8. Om du är det, hur får du tid till skapandet?
Att scrappa är min avkoppling! Så det är inget som konkurrerar ut något annat :)

9. När scrappar du som bäst?
När som helst!

Här kommer Sofias fina skiss;



Och här är hennes tolkning;



Teamets tolkningar:

ScrapMyran:



Jenni:



Jennie:



Camilla




Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/2 kl 23:55. Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto http://www.flickr.com/ tumblr https://www.tumblr.com/ eller annan bild-dagbok. Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via http://statigr.am/index.php?logout=1 och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till. När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera. Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar:

#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album.

#2 Om din bild är minst 540 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul!

LYCKA TILL!!


Inga kommentarer: