tisdag 8 februari 2022

#356

 

 Anettes skiss


Anettes tolkning
Årets första skiss för mig! Det känns härligt när man är på gång igen...

...På julaftonsmorgon brukar vi åka och äta julefrukost på ett hotell och det är så mysigt. I år var vi på Gässlingen i Skanör och de hade pyntat så fint och Elise tyckte ett det var otroligt spännande att gå runt och titta.

Jag har använt mig av Maja Designs fina julpapper; "Happy Christmas". Titeln är från American Thickers och en hel del av dekorationerna är från Simple Stories; "Simple vintage rustic christmas". Min tag på vänster sida har en dold dokumentation 😉

- Nu ska det bli otroligt roligt att se hur ni tolkar min skiss

Teamets tolkningar

 Annelie
Ett stort ögonblick för oss som farmor och farfar att få möta ännu ett underverk. Jag har använt mig av Lorabellas "Baby M", denna kollektion kommer jag att använda till sista lilla pappersbit.:) Jag har kladdat i bakgrunden med Dina Wakleys akrylfärg med hjälp av plast. Alfabetet tillhör ett av mina favoriter, det är från Rox adventskalender för några år sedan. 

Ciza

Jag har varit sugen ett tag nu på att göra layouter och till idag blev det en LO med Findus. Papper från en och samma kollektion från Mintay Papers. Hittade ett ganska gammalt thickersalfabet som jag limmade fast på LO'n. Hjärtraden överst på LO'n är ett diepaket från Fawn Fawn. De hjärtan som "blev över" satte jag längre ner ovanför kantstansen jag använt.

Carina
Härlig skiss som fick bli ett kort (i brist på lämpliga foton).
Använde en stencil och distress ink (vintage photo) direkt på vit kortstomme. Sen papper från ett 6" block som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Muggarna har jag klipp ut från ett annat papper och under dem lite brun och vit sytråd. En inbjudan till en fikastund :)

Annzo
Den här skissen gillade jag. Tycker det är kul med skisser för fler än ett foto. Blev en födelsedags LO. Många sådana blir det eftersom jag dokumenterar både mina söners födelsedagar och min systerdotters. Tycker att det är väldigt kul. Pappren kommer ifrån lite olika leverantörer men jag tycker ändå att dom passar väldigt bra till mina foton. Brukar ni dokumentera alla födelsedagar?

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 14/2 kl 23:55.

Ni får jättegärna tagga oss både på Facebook och Instagram. Tagga med @veckansskiss och #veckansskiss

Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss (veckansnyaskiss(a)gmail.com) om du vill vara med och tävla om månadens pris. Alla (i tid) inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: