tisdag 4 januari 2022

#353

Hej alla glada skisstolkare och God Fortsättning. Hoppas att Ni har haft en riktigt mysig nyårshelg. Visst är det lite skönt när helgerna är slut och man kommer in i sina vanliga rutiner igen. Det tycker i alla fall jag. Hoppas att Ni har tid och lust att tolka skissen som jag har ritat. 

OBS!
Årets första skiss är egentligen höstterminens sista och nu gör vi ett litet uppehåll och är tillbaka med ny skiss vecka 4.


Min skiss

Min tolkning
 
Jag letade fram ett foto från förra hösten som jag tyckte passade till skissen som jag har ritat. För ovanlighetens skull har jag använt mönstrat papper till min bakgrund. Om du gillar pappren kan jag berätta av dom kommer ifrån Kaisercraft och serien heter Fallen Leaves, passar perfekt till höstiga LO.


Teamets tolkningar

Anette
Här kommer min tolkning av Annzos läckra skiss. Den tilltalade verkligen mig och jag hoppas att den även gör det för er 💜

Det har inte regnat mycket i södra Skåne denna sommar. Men precis när jag hade köpt Elise fina regnkläder kom det en liten skur och hon kunde prova dem ute...SPÄNNANDE!!!

Jag har använt papper från Maja Design (vilket jag ofta gör 😂) från serien " Little street café.  
Ibland är det skoj när man hittar "gamla" dekorationer man har sparat på och som plötsligt kan användas. Paraplyet på min layout är ett bra exempel. Mittpartiet, det mörklila, har jag klistrat på för 
att färgerna ska stämma....Återbruk....och så kul att den kom till användning.

 Annelie
Snö på julafton, det händer inte varje år i Skåne. Vilken lycka när barnbarnet såg att det var snö, då fick han mormor med ut och bygga en snögubbe, när de andra förberedde julfirandet.:) Stencilen jag använt med snöflingor är från Simple Stories och heter "Snowflakes". Papper och dekorationer är från Carta Belles "Welcome Winter".

 Ciza

Årets första tolkning blir en layout med tolvslaget när 2021 blev 2022. En lugn kväll och första nyårsafton med våra tre små pälsbollar. 
Bakgrundsmönsterpapper från Craft Consortium - Ink Drops-Dusk. Helt fantastiska papper och färger!
De mindre mönsterpapperna är från ett och samma paperpad, All that glistens från The Craft Blog.
Siffrorna är dies från ett gammalt alfabet som jag inte minns namnet på. Nyårsafton är stickers. :)

Carina
Här hemma i byn, på torget, står en jättefin gran i sällskap med två granbockar. Jag har länge tänkt fota dem och på nyårsdagens kvällspromenad blev det äntligen av. Tyvärr hade den ena bockens lampor slocknat men fint ändå.
Vit CS som jag smoshade grön mist på. Dock inte den gröna färg jag önskat att det varit. Alla papper från Kaisercrafts "Mint wishes". Blomman är också utklippt från ett av papperna i kitet och under den lite grön och vit sytråd.
Var tvungen att fota layouten i lampljus så ni får ha överseende med skuggorna :)
Måste också säga att jag är jättenöjd med min Canon Selphy skrivare som jag köpte i höstas. Den fungerar jättebra och kan varmt rekommenderas.
God fortsättning på det nya året!


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: